صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نمایندگان بیش از 70 کشور جهان نسبت به وضعیت دختران و زنان در افغانستان نگرانی کردند

نمایندگان بیش از 70 کشور جهان و اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت حقوق دختران و زنان در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کردند.

پیک‌آفتاب: اتحادیه اروپا و نمایندگان بیش از 70 کشور جهان در یک بیانیه‌ای گفته اند که امارت اسلامی محدودیت‌های بیش از حدی را بر زنان و دختران در افغانستان ایجاد کرده و آنان نسبت به این وضعیت نگرانی دارند.

این بیانیه که توسط آلبانیا به نمایندگی از ده‌ها کشور ترتیب گردیده، آنان گفته اند که امارت اسلامی نسبت به خواست‌های مردم افغانستان و زنان سرپیچی می‌کند.

این کشورها گفته اند که امارت اسلامی نسبت به وعده‌هایش به جامعه‌ی جهانی عمل نکرده است.

آنان ادامه‌ی بسته ماندن مکتب‌ها و دانشگاه ‌را به روی دختران و زنان، و نیز جلوگیری آنان را از کار و فعالیت در اجتماع غیر قابل توجیه دانسته تاکید کردند که امارت اسلامی باید این چالش‌ها را از پیش روی زنان بردارد.

این کشورها و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای شان افزوده اند که ممنوعیت تحصیل زنان در افغانستان زنان را از حقوق انسانی شان محروم ساخته، خشونت‌ها را افزایش داده، ثبات و توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی را ضعیف می‌سازد.

در بیانیه هم‌چنان آمده است که یک سوم نیروی کار بشردوستانه در افغانستان زنان هستند و ممنوعیت زنان از کار در سازمان‌ها و نهادها باعث می‌شود تا برای میلیون‌ها انسان نیازمند کمک‌ها در کشور نرسد

این در حالی است که قبل از این شماری از سازمان‌ها و نهادهای کمک کننده در افغانستان نیز گفته اند که با ممنوعیت زنان از کار در این نهادها، روند کمک‌رسانی به نیازمندان با چالش روبرو شده است.

این سازمان‌ها با تاکید مجدد، از امارت اسلامی خواهان اجازه‌ی دوباره به زنان کارمند این نهادها گردیده و افزوده اند که به کمک زنان نهادها می‌توانند به فعالیت شان ادامه دهند.

امارت اسلامی هنوز در این مورد چیزی نگفته اما برخی از مسوولان حکومت سرپرست گفته اند که منع زنان از کار و تحصیل دایمی نه بلکه موقتی خواهد بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x