صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واسیلی نبنزیا: دادگاه لاهه به‌سوی انحلال خود پیش می‌رود

واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان مل متحد گفته است که کشورش اسناد دادگاه لاهه را باطل و فاقد اعتبار می‌داند و این دادگاه به سمت انحلال خود پیش می‌رود.

پیک‌آفتاب: واسیلی نبنزیا که امروز شنبه 18 مارچ در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخن می‌گفت، اذعان داشت که مسکو هرگونه سند دیوان دادگستری لاهه را باطل و غیرقانونی می‌داند، دیوان دادگستری لاهه راه‌های را در پیش گرفته است که به انحلال دورنی خودش می‌انجامد.

این دیپلمات ارشد روسی در سازمان ملل متحد افزوده است که “دادگاه‌ای مغرض، سیاست زده و ناکارآمد لاهه بار دیگر نارسایی خود را ثابت نموده، نشان داد که دست نشانده‌ای غرب برای اجرایی عدالت کاذب، است.”

آن‌ها بدبینانه به واقعیتی اعتراف کردند که این دادگاه حکم دستگیری ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و ماریا لووا-بلوا، کمیشنر حقوق کودکان در روسیه، را صادر نمود. اما جهان در آستانه بیستمین سالگرد تهاجم و غیرقانونی آمریکا و متحدین اش به عراق قرار دارد.  درست زمانی که دادگاه لاهه صلاحیت قضایی داشت، اما هیچ کاری برای محاکمه عاملان تجاوز به عراق انجام نداد.

واسیلی خاطرنشان کرد، روسیه یکی از طرفین اساس‌نامه رم نیست، داگاه لاهه صلاحیت رسیدگی به کشورش و شهروندان آن ندارد و اکیدا گفت که ما هرگونه سندی که از این ارگان صادر شود، را غیرقانونی و باطل می‌دانیم.

دیمیتری پسکوف، سخن‌گوی ولادیمیر پوتین، تاکید کرد که طرح این سوال غیرقابل قبول است. روسیه صلاحیت دادگاه‌ لاهه را به رسمیت نمی‌شناسد.

این در حالی است که ماریا زاخارووا، سخن‌گوی وزارت امور خارجه روسیه  تصمیمات دادگاه کیفری بین المللی در مورد دستگیری پوتین و لووا-بلوا را از نظر قانونی فاقد اعتبار خوانده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x