صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اسناد محرمانه پنتاگون که در شبکه‌های اجتماعی درز کرده، عمق جاسوسی آمریکا را در قبال کشورها نشان می‌دهد

اسناد شدیدا محرمانه پنتاگون که در هفته‌های اخیر به صورت آنلاین به رسانه‌های اجتماعی درز نمود، دریچه نادر از نحوه جاسوسی آمریکا را از متحدان و دشمنانش به‌طور یکسان نشان می‌دهد.

پیک‌آفتاب: سی‌ان‌ان دیروز یک‎شنبه 9 اپریل در گزارشی گفته است که مقام‌های آمریکایی نسبت به درز اطلاعات محرمانه در رسانه‌های اجتماعی متحیر شده اند، آنان پس از انتشار اطلاعات فوق نگران اند که چنین اتفاق منابع حساس را به خطر اندازد و روابط مهم خارجی را تهدید نماید.

برخی از اسناد که به گفته مقامات آمریکایی معتبر اند، میزان استراق سمع آمریکا، در مورد متحدان کلیدی این کشور از جمله کوریای جنوبی، اسرائیل و اوکراین را افشا می‏کند.

با این وجود اسناد نشر شده نشان دهنده میزان نفوذ آمریکا در وزارت دفاع روسیه و سازمان جنگجویان گروه واگنر را به نمایش می‎گذارد، که عمدتا از طریق ارتباطات رهگیری شده و منابع انسانی این گروه، اکنون برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن عمدتا از طریق ارتباط رهگیری شده و در معرض خطر قرار می‏گیرند.

رابطه متقابل اعتماد نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات میان آمریکا و متحدانش در رابطه به نقاط ضعف کلیدی تسلیحاتی، پدافند هوایی و آمادگی نظامیان اوکراینی در نقاط حساس از جنگ را آشکار می‌کنند، زیرا نیروهای اوکراینی برای شروع یک حمله متقابل علیه روسیه آماده می‎شوند.

یک منبع نزدیک به ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به سی‎ان‎ان گفت: اوکراین قبلا برخی از برنامه‎های نظامی خود را به دلیل درز اطلاعات تغییر داده است.

هم‌چنان دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، در پاسخ به سوالی در مورد اسناد درز نموده امریکا گفت: “فدراسیون روسیه هیچ شکی ندارد که ایالات متحده و ناتو به طور مستقیم یا غیر مستقیم در درگیری دخالت داشته اند.”

این در حالی است که ناتو تحت رهبری امریکا بارها تاکید بر شکست استرتژیک روسیه نموده و حمایت همه جانبه خویش را از نظامیان اوکراین و رژیم حاکم در این کشور اعلام نموده اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x