صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

‏متقی: از خاک افغانستان علیه چین استفاده نخواهد شد

وانگ یی: چین و افغانستان از روابط دیرینهٔ تاریخی برخوردارند. وانگ یی در ادامه افزوده است که چین در آینده بر مبنای منافع مشترک دو کشور کار خواهد کرد و هیچ‌گاهی در امور داخلی افغانستان مداخله نخواهد کرد.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان با هیأت چینی به رهبری وانگ یی، وزیر امور خارجه این کشور صبح امروز در دوحه دیدار کرد.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در صفحه توییتر خود نگاشته است که در این دیدار دو طرف روی روابط دیپلوماتیک، تجارت دوجانبه و ایجاد فرصت‌های تحصیلی برای محصلین افغان در کشور چین و روابط میان دو کشور بحث و گفتگو نمودند.

به گفته بلخی، دو طرف توافق نمودند تا در آینده، نشست‌های مشترک را جهت ایجاد میکانیزم به منظور توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف، برگزار کنند.

در این دیدار دو طرف توافق کرده‌اند که شماری از اقلام صادراتی افغانستان از جمله گیاهان طبی، جلغوزه، پسته و دیگر میوه‌های خشک به چین صادر شود.

همچنان وانگ یی، وزیر خارجه چین گفته است که چین و افغانستان از روابط دیرینهٔ تاریخی برخوردارند. وانگ یی در ادامه افزوده است که چین در آینده بر مبنای منافع مشترک دو کشور کار خواهد کرد و هیچ‌گاهی در امور داخلی افغانستان مداخله نخواهد کرد.

از سویی هم، متقی در این دیدار اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه چین استفاده نخواهد شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x