صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یک زوج آمریکایی به فروش اسناد اتمی متهم شدند

وزارت دادگستری آمریکا آنها را متهم کرده است که قصد داشتند با پنهان کردن نقشه ساخت زیردریایی اتمی در ساندویج، آن را به خریداری که فکر می‌کردند نماینده یک کشور خارجی است، تحویل دهند.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا از بازداشت یک انجنیر بنام جانان توپ و همسرش دایانا به اتهام فروش اسناد هسته ای به یک کشور خارجی خبر داده است. توپ و همسرش شنبه در ایالت ویرجینیا بازداشت شدند.

پیک‌آفتاب: وزارت دادگستری آمریکا آنها را متهم کرده است که قصد داشتند با پنهان کردن نقشه ساخت زیردریایی اتمی در ساندویج، آن را به خریداری که فکر می‌کردند نماینده یک کشور خارجی است، تحویل دهند. آنها اطلاع نداشتند که خریدار این سند مامور پولیس فدرال آمریکاست. آقای توپ 42 سال و خانمش 45 سال سن دارند.

بنابر اعلان وزارت دادگستری آمریکا آقای توپ از یکسال پیش با فردی که فکر میکرد نماینده یک کشور خارجی است در تماس بوده تا در ازای دریافت معادل یکصد هزار دالر رمز ارز، اطلاعات سِرّی مربوط به زیردریایی های اتمی آمریکا را در اختیار او قرار دهد.

او قبل از دستگیری دوبار اطلاعات ذخیره شده به روی یک کارت حافظه دار را که در داخل ساندویچ و بسته ساجق مخفی کرده بود، در اختیار خریدار گذاشته بود. او و همسرش برای بار سوم راهی ویرجینیایی غربی بودند که در مسیر راه دستگیر شدند. آنها قرار است روز سه شنبه در دادگاه حاضر شوند و دررابطه به این مساله توضیح دهند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x