صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گوترش: تروریستان به دنبال جای پیدا کردن در کشورهای خارجی هستند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست امنیتی مونیخ گفته است که تهدید‌های امنیتی در جهان اکنون بیش‌تر از زمان جنگ سرد است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست امنیتی مونیخ گفته است که تهدید‌های امنیتی در جهان اکنون بیش‌تر از زمان جنگ سرد است.

پیک‌آفتاب: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در این نشست که روز گذشته ۲۹ دلو، برگزار شد، گفت که برخی از تروریستان تلاش دارند تا در شماری از کشورها، جای پا پیدا کنند: “در سوریه، گروه داعش از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. القاعده و وابسته‌هایش توانایی بیش‌تر به اسلحه یافته‌اند. خطر گسترش تروریستان از افغانستان وجود دارد.”

دبیرکل سازمان ملل افزود، تروریستان بیش‌تر متوجه کشور‌هایی به عنوان پناهگاه و جای فعالیت‌شان هستند که وضعیت شکننده دارند.

در همین حال ایالات متحده امریکا گفته که به مبارزه با شاخه خراسان گروه دولت اسلامی معروف به داعش متعهد است. به گفته وزارت خارجه امریکا، با چنین اقدام می‌خواهد مطمئن شود که از افغانستان امنیت هیچ کشوری به شمول ایالات متحده تهدید نمی‌شود.

امریکا پیش‌تر جایزه ده میلیون دالری را برای معلومات در مورد ثناالله غفاری معروف به شهاب المهاجر، شخص نمبر یک گروه داعش در افغانستان اعلام کرده است.

طالبان که ۶ ماه پیش دوباره کنترل قدرت در افغانستان را در اختیار گرفت، بارها گفته‌اند که داعش در افغانستان جدی نیست و خطر جدی هم برای کشورها نمی‌باشد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x