صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گلزار احمد، به حیث نخست وزیر موقت پاکستان از سوی عمران خان معرفی شد

عمران خان، نخست‌ وزیر پاکستان در پاسخ به نامه رئیس ‌جمهور این کشور، "گلزار احمد" رئیس سابق دیوان عالی پاکستان را برای پست نخست ‌وزیری موقت معرفی کرد.

عمران خان، نخست‌ وزیر پاکستان در پاسخ به نامه رئیس ‌جمهور این کشور، “گلزار احمد” رئیس سابق دیوان عالی پاکستان را برای پست نخست ‌وزیری موقت معرفی کرد.

پیک‌آفتاب: پس از درخواست ریاست جمهوری پاکستان از “عمران خان” و “شهباز شریف” برای معرفی گزینه‌های خود برای کرسی نخست وزیر موقت، عمران خان، “گلزار احمد” را برای این پست معرفی نمود و گلزار احمد ابتدای ماه فبروری امسال بازنشسته شد.

از سوی دیگر؛ فواد چودری، رهبر حزب تحریک انصاف این خبر را در حساب توییتر خود اعلام کرد. وی گفت: “در پاسخ به نامه رئیس جمهور و پس از مشورت با کمیته مرکزی حزب تحریک انصاف و تایید آن، عمران خان، نام گلزار احمد، رئیس سابق دیوان عالی را برای پست نخست وزیری موقت پیشنهاد کرده است”.

گلزار احمد، بیست و هفتمین رئیس دادگستری پاکستان و متعلق به کراچی بود. وی در ماه فبروری 2022 بازنشسته شد.

این نامه در پی انحلال مجلس شورای ملی در روز یک‌شنبه بر اساس ماده 224 قانون اساسی پاکستان نوشته شده است. بر اساس این نامه، در صورتی که نخست‌ وزیر و رهبر اپوزیسیون در شورای ملی در حال انحلال، در مورد تعیین شخصی به عنوان نخست ‌وزیر موقت ظرف سه روز پس از انحلال شورای ملی، توافق نکنند، هر کدام باید نام دو نفر را به کمیته‌ای که بلافاصله توسط سخنگوی شورای ملی تشکیل می‌شود، معرفی کنند.

این در حالی است که پارلمان پاکستان به درخواست عمران خان، نخست وزیر این کشور جهت برگزاری انتخابات جدید منحل شد.

پارلمان پاکستان به درخواست عمران خان منحل شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x