صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گزارش‌ها از مردم‌آزاری طالبان در ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور

شماری از باشندگان ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور: برهان‌الدین منهاج، مسئول امنیت طالبان در این ولسوالی، به اذیت و آزار باشندگان محلی می‌پردازد.

شماری از باشندگان ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور می‌گویند که از مردم‌آزاری مقامات محلی طالبان در این ولسوالی به ستوه آمده‌اند. این باشندگان محلی گفته‌اند که به تازگی برهان‌الدین منهاج، مسئول امنیت طالبان در این ولسوالی، به اذیت و آزار باشندگان محلی می‌پردازد.

شماری از باشندگان ولسوالی لعل‌وسرجنگل در تماس با خبرگزاری پیک‌آفتاب گفته‌اند که این مقام طالبان که خود باشنده ولسوالی دولت‌یار غور است، یک باشنده شهرک مهاجرین ولسوالی لعل را بدون دلیل و به شکل بی‌رحمانه لت‌وکوب کرده است. به گفته‌ای این شهروندان، مسئول امنیت ملی طالبان در ولسوالی لعل، فردی به نام سیدعلی را که یک آدم غریب و بی‌گناه است زندانی کرده و به شکل غیر قانونی وارد خانه‌اش شده‌اند. هرچند سیدعلی بعدا با پادرمیانی مردم محل از زندان رها شده، اما مقداری از وسایل شخصی او توسط افراد منهاج به گروگان گرفته شده است.

باشندگان لعل‌وسرجنگل می‌گویند که مردم واقعا از رفتارهای مقامات محلی طالبان به تنگ آمده‌اند و آنها به شکل بی‌رحمانه به آزار و اذیت مردم می‌پردازند. به گفته‌ای این شهروندان، طالبان به خانه‌های مردم بی‌گناه وارد شده و از آنها درخواست سلاح می‌کنند.

این خانه ملک شخصی است که توسط مقام محلی طالبان تبدیل به پایگاه نظامی شده است.
این خانه ملک شخصی است که توسط مقام محلی طالبان تبدیل به پایگاه نظامی شده است.

برهان‌الدین منهاج در تازه‌ترین اقدام، خانه‌ای یکی از باشندگان محلی به نام رضا عالمی را به زور تصاحب کرده و برای افرادش قرارگاه نظامی ساخته است. این اقدام درحالی صورت گرفته که باشندگان محلی بارها از طالبان خواسته‌اند که قرارگاه شان را در داخل مناطق مسکونی نسازند.

این اقدامات خودسرانه درحالی صورت می‌گیرد که پیش از این ملاحسن آخند، رئیس‌الوزرای طالبان در فرمانی به افراد تحت امرش دستور داده بود تا از خانه‌های شخصی مردم بیرون شوند و موجب اذیت و آزار شهروندان نشوند. وزیر دفاع طالبان نیز در یک پیام صوتی به نیروهای امنیتی طالبان گفته بود تا از اذیت و آزار مردم دست بردارند.

             
     

2.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x