صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای تصویب کرده که برای افغانستان گزارشگر ویژه می‌گمارد. این قطعنامه در ۷ اکتوبر ۲۰۲۱ تصویب شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای تصویب کرده که برای افغانستان گزارشگر ویژه می‌گمارد. این قطعنامه در ۷ اکتوبر ۲۰۲۱ تصویب شده است.

پیک‌آفتاب: با وجود مخالفت چین، روسیه و پاکستان تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ایجاد گزارشگر ویژه جدید در مورد افغانستان نتیجه داد.

لوت کنودسن، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در جینوا گفت: “این یک گام اساسی برای اطمینان از نظارت مستمر از سوی یک فرد متخصص متعهد و مستقل است و برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت حقوق بشر در افغانستان کمک می‌کند.”

سازمان عفو بین‌الملل هم از تصویب این قطعنامه استقبال کرده و گفته است که تعیین گزارشگر ویژه اولین گام مهم در جهت نظارت قوی سازمان ملل بر وضعیت حقوق بشر در افغانستان است.

با این حال، این سازمان گفته است که با توجه به شدت بحران حقوق بشری در افغانستان، قطعنامه امروز ۱۵ میزان شورای حقوق بشر سازمان ملل، پاسخ محکمی که از شورای حقوق بشر انتظار می‌رفت، نیست.

عفو بین‌الملل گفته است که یک میکانیسم تحقیقاتی مستقل و بین‌المللی با قدرت مستندسازی و جمع‌آوری شواهد برای پیگردهای آتی و اطمینان از عدالت، حقیقت و جبران جنایات تحت قوانین بین المللی بسیار مهم است.

دو روز پیش عفو بین‌الملل گزارش کرد که گروه طالبان ۱۳ نفر را در ولایت دایکندی به طور غیر قانونی کشته‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x