صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کوچی‌ها یک خانه را در بهسود به آتش کشیده و پنج تن از ده‌نشینان را زخمی کردند

منابع محلی در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک می‌گویند که کوچی‌ها یک خانه را در ساحه کجاب این ولسوالی به آتش کشیده و طی روزهای اخیر پنج تن از باشندگان محل را هم زخمی کرده‌اند.

منابع محلی در ولسوالی بهسود ولایت میدان‌وردک می‌گویند که کوچی‌ها یک خانه را در ساحه کجاب این ولسوالی به آتش کشیده و طی روزهای اخیر پنج تن از باشندگان محل را هم زخمی کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: براساس اظهارات منابع محلی، افراد زخمی شده از ساحات کهنه نور، سنگ‌شانده و چولی این ولسوالی می‌باشند.

یکی از باشندگان محل می‌گوید: «”مواشی کوچی‌ها بالای مزارع ما (کشت‌زارهای رشقه و گندم) رها می‌گردد و می‌چرند، از یک طرف خشک‌سالی و از طرف دیگر هم ده‌نشین‌ها را متهم به دزدی مواشی‌شان می‌کنند.”

ده‌نشینان بهسود با پذیرش فیصله کمیسیون حل منازعات کوچی و ده‌نشین که اخیراً توسط طالبان ایجاد گردیده، می‌گویند: “هر خانواده کوچی که اسناد در دست دارند، می‌توانند به محل چراگاه و زمین‌های‌شان بیایند، ولی مسلح نباشند. در ضمن آن عده از کوچی‌هایی که اسناد ندارند، باید در این محل و سایر محله‌ها که مربوط‌شان نمی‌شود، گشت‌وگذار نکنند.”

اما سید تقی فروتن، ولسوال طالبان در مرکز بهسود، افزایش پوسته‌های امنیتی را راهکاری برای حل این تنش‌ها گفته، توضیح می‌دهد که تاکنون در ساحات مرگ، سنگ دوشاخ ابلیس و کوتل ملایعقوب، پوسته‌های امنیتی ایجاد گردیده است.

این در حالی است که وزارت سرحدات، اقوام و قبایل طالبان روز ششم سرطان اعلام کرد که به منظور رسیدگی به موضوع مشکلات کوچی‌ها ده‌نشینان در مورد علف‌چرها، در ولایت‌های میدان‌وردک، بامیان و غور در نشست کابینه مورد بحث قرار گرفت و تصمیم اتخاذ شد که دو قطعه نظامی برای جلوگیری از درگیری مجدد در ساحات مورد منازعه مستقر گردند.

راهکار طالبان برای پایان دادن به مشکل کوچی‌ها و ده‌نشین‌ها: دو قطعه نظامی در بامیان و میدان‌وردک مستقر گردد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x