صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کودک گمشده در میدان هوایی کابل، به بستگان‌اش ملحق شد

رویترز گزارش داده، نوزادی که در جریان برنامه تخلیه در میدان هوایی کابل ناپدید شده بود، دوباره به بستگان‌اش تسلیم داده‌ شد.

رویترز گزارش داده، نوزادی که در جریان برنامه تخلیه در میدان هوایی کابل ناپدید شده بود، دوباره به بستگان‌اش تسلیم داده‌ شد.

پیک‌آفتاب: بر اساس گزارش رویترز؛ سهیل احمدی، نوزاد پسری که در جریان هرج‌و‌مرج تخلیه نیروهای امریکایی از افغانستان در کمال ناامیدی به سربازی در مقابل دیوار میدان هوایی کابل تحویل داده شده بود، پیدا شد و روز گذشته به بستگان خود در کابل ملحق شد.

در گزارش رویترز آمده که سهیل احمدی تنها دو ماه سن داشت و در ۱۹ آگست در حالی ناپدید شد که هزاران نفر به دنبال سقوط افغانستان به دست طالبان، برای ترک افغانستان تلاش می‌کردند.

پیش از این نیز رویترز گفته بود که این نوزاد توسط یک راننده تکسی ۲۹ ساله به نام حمید صافی در میدان هوایی کابل پیدا شده بود و این تکسی‌ران او را به خانه برده بود تا به عنوان فرزند خود بزرگ کند.

به گفته رویترز، بیش از هفت هفته بعد از مذاکره و التماس و در نهایت یک بازداشت کوتاه توسط پولیس طالبان، صافی سرانجام کودک را به پدربزرگ شادمان و دیگر بستگانش که هنوز در کابل هستند، تحویل داده است.

بستگان این نوزاد گفته‌اند که اکنون به دنبال این هستند که سهیل را به والدین و خواهر و برادران‌اش که ماه‌ها پیش به امریکا منتقل شده‌اند، بپیوندند.

در جریان تخلیه از افغانستان در تابستان امسال؛ میرزاعلی احمدی، پدر این نوزاد که به عنوان نگهبان امنیتی در سفارت امریکا در کابل کار می‌کرد به همراه همسرش ثریا برای ترک افغانستان به میدان هوایی کابل آمده بودند. این پدر و مادر در جریان هرج‌ومرج تخلیه با وجود این‌که می‌ترسیدند که پسرشان در میان جمعیتی، تحت فشار مرگبار قرار بگیرد، به دروازه‌های میدان هوایی نزدیک می‌شدند.

احمدی در اوایل ماه نومبر به رویترز گفته بود، در حالی که آن روز ناامید شده بود، سهیل را از دیوار میدان هوایی به سربازی یونیفورم‌پوش که معتقد بود امریکایی است، سپرد و کاملاً انتظار داشت که به زودی ۵ متر باقی‌مانده تا ورودی میدان هوایی را طی کند و او را پس بگیرد.

درست در همان لحظه، نیروهای طالبان جمعیت را به عقب راندند و نیم‌ساعت دیگر طول می‌کشد تا احمدی، همسرش و چهار فرزند دیگرشان بتوانند داخل شوند. اما در آن زمان کودک هیچ جا پیدا نشد.

این پرونده وضعیت اسفناک بسیاری از والدینی را که در جریان تلاش‌های برنامه تخلیه و خروج نیروهای امریکایی از کشور پس از یک جنگ ۲۰ ساله از فرزندان خود جدا شده‌اند را نشان می‌دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x