صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمیسیون انتخابات پاکستان: برگزاری انتخابات طی 3 ماه ممکن نیست

کمیسیون انتخابات پاکستان، اعلام کرده که برگزاری انتخابات در این کشور طی 3 ماه آینده ممکن نیست.

کمیسیون انتخابات پاکستان، اعلام کرده که برگزاری انتخابات در این کشور طی 3 ماه آینده ممکن نیست.

پیک‌آفتاب: کمیسیون انتخابات پاکستان امروز سه‌شنبه 5 اپریل، گفته است که مشکلات قانونی و چالش‌های متعدد در این روند وجود دارد که برگزاری انتخابات طی 3 ماه را ناممکن می‌سازد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های کمیسیون انتخابات این کشور گزارش داده‌اند که آماده‌گی برای برگزاری انتخابات سراسری در این کشور به 6 ماه زمان نیاز دارد.

کمیسیون انتخابات پاکستان افزوده است که تدارک مواد انتخاباتی، تنظیم برگه‌های رای‌دهی و انتصاب و آموزش کارکنان رای‌دهی نیز از جمله چالش‌های عمده این روند هستند.

به گفته این کمیسیون، براساس بند 14 قانون انتخابات پاکستان، کمیسیون انتخابات باید 4 ماه پیش از برگزاری انتخابات، برنامه انتخاباتی خویش را اعلام نماید.

از سوی دیگر، این کمیسیون گفته است که برگزاری انتخابات مستلزم دستگاه‌های رای‌گیری الکترونیک و اعطای حق رای به پاکستانی‌های خارج از کشور است.

در پی اعلام انحلال پارلمان پاکستان؛ عمران خان، نخست وزیر معزول به رئیس جمهور این کشور گفت که انتخابات در این کشور در مدت 90 روز آینده برگزار شود. خان در پاسخ به نامه رئیس ‌جمهور این کشور، “گلزار احمد”، رئیس سابق دیوان عالی پاکستان را برای پست نخست ‌وزیری موقت معرفی نمود.

گلزار احمد، به حیث نخست وزیر موقت پاکستان از سوی عمران خان معرفی شد

این در حالی است که پارلمان پاکستان به درخواست عمران خان، نخست وزیر این کشور جهت برگزاری انتخابات جدید منحل شد. قرار بود روز گذشته دادگاه عالی این کشور بررسی نهایی خویش را در این مورد اعلام کند، اما حکم خود را به تعویق انداخت و از مخالفان دولت خواست تا توضیح دهند که چرا حکم 3 اپریل قاسم سوری، معاون رئیس پارلمان پاکستان درباره قطع‌نامه رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر این کشور غیرقانونی بوده است.

پارلمان پاکستان به درخواست عمران خان منحل شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x