صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمیسیون اقتصادی طالبان خواهان ایجاد بازار مشترک در مرز ایران شد

کمیسیون اقتصادی طالبان با برگزاری نشستی، بر ایجاد بازار مشترک ایران-افغانستان و وارد کردن نفت و گاز از این کشور تاکید کرده است.

کمیسیون اقتصادی طالبان با برگزاری نشستی، بر ایجاد بازار مشترک ایران-افغانستان و وارد کردن نفت و گاز از این کشور تاکید کرده است.

پیک‌آفتاب: انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در توییتر خود نگاشته است که این نشست به ریاست عبدالسلام حنفی، معاون دوم رئیس‌الوزرای طالبان عصر روز گذشته ۱۵ جدی، برگزار شده است. در این نشست کمیسیون اقتصادی طالبان بر ایجاد بازار مشترک با ایران تاکید کرده است. کمیسیون هم‌چنین وارد کردن نفت و گاز از کشورهای همسایه را مورد بحث قرار داده است. در این نشست هم‌چنین وضعیت اقتصادی کشور و کنترل ارز مورد بحث قرار گرفته است.

به گفته سمنگانی، سروی پروژه خط آهن از سرحد ازبیکستان تا تورخم و پارک‌های صنعتی از موارد دیگری است که در این نشست روی آن بحث و گفتگو شده است.

این در حالی ‌است که با روی کار آمدن طالبان، افغانستان گرفتار فروپاشی اقتصادی شده و فقر، بی‌کاری و گرسنگی میان مردم افزایش یافته است. در این مدت و با آمدن بحران اقتصادی، طالبان تنها کاری که برای برون‌رفت از این وضعیت انجام داده، آزادسازی پول‌های منجمد شده را روی دست گرفته و بر آزادی آن تاکید داشته است.

این تصمیمات در حالی ابراز می‌گردد که به تازگی مشکلات مرزی یکی از چالش‌های طالبان با همسایه‌ها بوده است. از جمله روز گذشته ترکمنستان فعالیت‌های تجاری خود در بندر آقینه را تعلیق کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x