صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمیته بین‌المللی نجات: نیازهای مالی در افغانستان نسبت به سال گذشته سه برابر شده است

کمیته بین‌المللی نجات از جامعه جهانی خواسته که برای جلوگیری از قحطی، نجات جان افراد و پایان دادن به وضعیت وحشت‌ناک زنان در افغانستان، اقدام فوری نماید. این سازمان گفته که نباید بحران اوکراین باعث فراموشی افغانستان شود.

کمیته بین‌المللی نجات از جامعه جهانی خواسته که برای جلوگیری از قحطی، نجات جان افراد و پایان دادن به وضعیت وحشت‌ناک زنان در افغانستان، اقدام فوری نماید. این سازمان گفته که نباید بحران اوکراین باعث فراموشی افغانستان شود.

پیک‌آفتاب: کمیته بین‌المللی نجات در بیانیه‌ای گفته که با معطوف شدن توجه جهان به بحران درگیری و آوارگی در اوکراین، از جهان می‌خواهد از افغانستان غافل نشود. این سازمان افزوده که جامعه جهانی باید برای جلوگیری از قحطی، نجات جان افراد و پایان دادن به شرایط وحشت‌ناک پیش روی زنان و دختران در افغانستان اقدام کند.

کمیته بین المللی نجات، از اقدامات اخیر جهان برای افزایش حمایت از شهروندان افغانستان و رسیدگی به بحران اقتصادی افغانستان استقبال کرده و خواستار توجه مستمر، افزایش مقیاس کمک‌های بشردوستانه و تغییر سیاست‌ها برای کاهش بحران اقتصادی در افغانستان شده است.

آماندا کاتانزانو، از مقامات کمیته بین‌المللی نجات گفته است: “ما کار خوب اخیر انجام شده توسط ایالات متحده و سایر دولت‌های کمک کننده برای کاهش رنج در افغانستان را تحسین می‌کنیم. به طور مشخص، تصمیم هیئت بانک جهانی مبنی بر اعطای یک میلیارد دالر از صندوق امانی بازسازی افغانستان به نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های کمک‌رسانی فعال در افغانستان که این بودجه به بازیابی خدمات ضروری صحی و آموزشی کمک خواهد کرد.”

کاتانزانو تاکید کرده که با توجه به شدت بحران اقتصادی در افغانستان، این وجوه باید فوراً توزیع شود و هم‌چنین برای پرداخت حقوق کارمندان دولت مانند کارکنان صحت و درمان و آموزگاران که بسیاری از آن‌ها بیش از هفت ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، استفاده شود.

به گفته کمیته بین‌المللی نجات، نیازهای مالی برای پاسخ بشردوستانه در افغانستان نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شده و کشورهای کمک کننده باید بودجه کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهند و متعهد به تغییر سیاست برای کاهش بحران اقتصادی شوند. به باور این سازمان، اولویت اصلی باید ترسیم مسیری برای مشارکت در بحران اقتصادی در افغانستان باشد، از جمله طرحی برای حمایت از ظرفیت فنی در بانک مرکزی و نقشه راه برای آزادسازی دارایی‌های مسدود شده افغانستان، تا اطمینان حاصل شود که مردم افغانستان در آینده با یک فاجعه انسانی بدتر مواجه نخواهند شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x