صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک 99 میلیون دالری بریتانیا به مردم افغانستان

بریتانیا بسته کمکی ۷۵ میلیون پوندی معادل ۹۹ میلیون دالر را برای مردم افغانستان اعلام کرده است.

بریتانیا بسته کمکی ۷۵ میلیون پوندی معادل ۹۹ میلیون دالر را برای مردم افغانستان اعلام کرده است.

پیک‌آفتاب: لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا امروز ۲۱ قوس، در نشست وزیران خارجه گروه هفت گفته که این بسته کمکی به عنوان «کمک اضطراری» برای امدادرسانی به ۱.۸ میلیون شهروند افغانستان در نظر گرفته شده است.

خانم تراس گفته، این پول از طریق برنامه جهانی غذا «WFP»، سازمان بین‌المللی مهاجرت «UNHCR»، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل «UNICEF»، صندوق جمعیت سازمان ملل «UNFP» و کمیته بین‌المللی نجات «IRC» برای تهیه مواد غذایی، مواد صحی، سرپناه و آب استفاده خواهد شد. به گفته او، این بودجه بخشی از تعهدات ۲۸۶ میلیون پوندی بریتانیا است که در جریان سال جاری به آن تعهد کرده بود.

لیز تراس وضعیت بشری در افغانستان را دل‌خراش خوانده و گفته که ۲۳ میلیون نفر در کشور به دلیل خشک‌سالی و بحران اقتصادی با گرسنگی شدید روبه‌رو هستند.

گفتنی است که در جریان نشست وزیران هفت اقتصاد توسعه‌یافته جهان، روی واکنش هماهنگ بین‌المللی به بحران افغانستان و چگونگی تعامل با طالبان نیز بحث و گفتگو شده است.

نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت در شهر لیورپول بریتانیا روز گذشته آغاز شده و امروز نیز ادامه خواهد داشت. وزیران خارجه 7 کشور بزرگ صنعتی جهان گفته‌اند که وضعیت فعلی افغانستان یکی از موضوعات مورد بحث آنها خواهد بود.

بررسی وضعیت افغانستان، محور نشست وزیران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x