صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کمک 560 هزار دالری کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران افغانستان

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ۵۶۰ هزار دالر را برای اعضای جامعه ورزشی افغانستان کمک می‌کند.

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که ۵۶۰ هزار دالر را برای اعضای جامعه ورزشی افغانستان کمک می‌کند.

پیک‌آفتاب: تامس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک روز گذشته 8 دسمبر اعلام کرد: “به لطف دیپلوماسی محتاطانه ما، طالبان ارسال کمک‌های بشردوستانه کمیته بین‌المللی المپیک را به اعضای جامعه المپیک که هنوز در افغانستان زندگی می‌کنند، پذیرفته و از آن حمایت می‌کند.”

این کمک برای حدود دو هزار وزرشکار المپیک و پاراالمپیک افغان اختصاص داده شده و توسط کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) توزیع خواهد شد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در اواسط ماه اگست، کمیته بین‌المللی المپیک زمینه خروج ۳۰۰ تن از ورزشکاران، مربیان و مقامات افغانستانی را با ویزه‌های بشردوستانه‌ای که از کشورهای مختلف به‌دست آورده بودند، فراهم کرده‌اند.

آقای باخ گفت: “این کار [دریافت ویزه‌] در حال پیشرفت است. دریافت ویزه بشردوستانه برای مردم افغانستان در مقایسه به ابتدای روند تخلیه دشوارتر شده است، با وجود آن هم ما در حال مذاکره با تعدادی از دولت‌ها هستیم و امیدواریم که یکی از آنها به نتیجه برسد.”

آقای باخ روز سه‌شنبه گفت که کمیته بین‌المللی المپیک به تاریخ ۱۸ نومبر، گفتگوها را در مورد ورزشکاران به ویژه دختران و زنان ورزشکار افغان با طالبان در قطر آغاز کرده است.

او گفت: “ما به وضوح برای آن‌ها توضیح داده‌ایم که دسترسی آزاد به ورزش، بدون هیچ گونه تبعیض جنسیتی، قومی، مذهبی و سایر تبعیض‌ها، برای احترام به منشور المپیک اساسی است.”

این در حالی است که پس از تسلط طالبان، نه‌تنها ورزش زنان منع شده، بلکه دختران و زنان از آموزش و کار نیز تاکنون محروم هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x