صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کشف اجساد در شهرک‌های مجاور کی‌ف؛ اوکراین مدعی کنترل حومه کی‌ف شد

اوکراین اعلام کرد که با عقب‌نشینی نیروهای روسیه از اطراف کی‌ف و شهر چرنیهیف، کنترل حومه کی‌ف را به دست آورده است. در همین حال شواهدی مبنی بر کشتار غیرنظامیان در مناطقی که روس‌ها اشغال کرده‌اند، به دست آمده است.

اوکراین اعلام کرد که با عقب‌نشینی نیروهای روسیه از اطراف کی‌ف و شهر چرنیهیف، کنترل حومه کی‌ف را به دست آورده است. در همین حال شواهدی مبنی بر کشتار غیرنظامیان در مناطقی که روس‌ها اشغال کرده‌اند، به دست آمده است.

پیک‌آفتاب: گزارش‌گران خبرگزاری فرانسه، دست‌کم 20 جسد را در یکی از خیابان‌های شهرک بوچا در نزدیکی کی‌ف مشاهده کرده‌اند، از جمله یک نفر با دست‌های بسته و جسد یک عکاس گم‌شده نیز در دهکده‌ مجاور پیدا شده است.

آناتولی فدورک، شهردار بوچا به خبرگزاری فرانسه گفته است که “همه این افراد تیرباران شده‌اند”. وی افزود که 280 جسد دیگر نیز در یک گور دسته‌جمعی در شهرک بوچا دفن شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای روسیه با خروج از نواحی شمال اوکراین، بر نواحی شرق و جنوب این کشور تمرکز کرده‌اند که مناطق وسیعی را در آن‌جا تحت کنترل دارند.

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در شبکه‌های اجتماعی نوشت که “روسیه یک تاکتیک متفاوت را در اولویت خود قرار داده است: عقب‌نشینی به سمت شرق و جنوب”.

وی سپس تاکید کرد که “ما بدون جنگ‌افزار سنگین قادر به بیرون راندن نیروهای روسیه نیستیم”.

با این حال مقامات اوکراین از عقب‌نشینی روس‌ها از مناطق شمال به عنوان رخ‌دادی مثبت یاد کرده‌اند. گانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، در رخ‌نامه فیسبوک نوشت که “ایرپین، بوچا، هوستومل و کل منطقه کی‌ف از دست دشمن متجاوز آزاد شده است”.

مقامات اوکراین هم‌چنین روز شنبه 2 اپریل، اعلام کردند که جسد ماکس لوین، عکاس معروف، در نزدیکی دهکده‌ای اطراف کی‌ف پیدا شده است.

دادستانی اوکراین در اطلاعیه‌ای گفته است: “طبق اطلاعات اولیه، ماکس لوین غیرمسلح با شلیک دو گلوله توسط نیروهای مسلح روسیه کشته شده است”.

لوین 40 ساله و پدر چهار فرزند از حدود سه هفته قبل ناپدید شده بود. گزارش‌گران بدون مرز می‌گوید که ماکس لوین ششمین روزنامه‌نگاری است که در این جنگ کشته شده است.

مقام‌های اوکراینی تخمین می‌زنند که تاکنون 20 هزار نفر در این جنگ کشته شده‌اند. بیش از 10 میلیون نفر از شهروندان اوکراین نیز در این جنگ از خانه خود آواره شده‌اند.

این در حالی است که وزارت انرژی لیتوانی اعلام کرد که این کشور به عنوان اولین کشور اروپایی، وارادت گاز از روسیه برای تامین مصارف خانگی را متوقف می‌کند و “بقیه اروپا نیز می‌توانند این کار را انجام دهند”.

توقف واردات گاز لیتوانی از روسیه برای مصارف خانگی

امریکا 300 میلیون دالر تجهیزات نظامی به اوکراین می‌دهد

گفتگو میان روسیه و اوکراین با میانجی‌گری مالک چلسی در استانبول آغاز شد

عفو بین‌الملل: تهاجم روسیه به اوکراین، تکرار جنگ سوریه است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x