صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کرن دیکر به حیث شارژدافیر جدید سفارت امریکا برای افغانستان گماشته شد

مک کری، شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان در دوحه از پایان ماموریت خود خبر داده و گفته است «کرن دیکر» به جای وی گماشته شده است.

مک کری، شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان در دوحه از پایان ماموریت خود خبر داده و گفته است «کرن دیکر» به جای وی گماشته شده است.

پیک‌آفتاب: مک کری، شارژدافیر سفارت امریکا برای افغانستان در دوحه روز گذشته 31 جولای، با نشر رشته توییتی از پایان کار خود به عنوان شارژدافیر ایالات متحده برای افغانستان خبر داده و نگاشته است: “من در این هفته ماموریت خود را به عنوان شارژدافیر ایالات متحده برای افغانستان در دوحه که از ماه اگست سال 2021 فعالیت داشتم، به پایان می‌رسانم. از حمایت دوستانه حکومت قطر به عنوان یک هم‌کار استراتیژیک سپاس‌گزارم.”

کری در ادامه گفته است که «کرن دیکر» به جای وی گماشته شده است: “تعهد ما در برابر مردم افغانستان تحت رهبری کرن دیکر که جانشین من می‌باشد، تضعیف نخواهد شد. کرن، دوست دیرینه افغانستان بوده و وی به صورت خستگی‌ناپذیر و موثر در راستای حفاظت از منافع ایالات متحده و حمایت از مردم افغانستان تلاش خواهد ورزید.”

کرن دیکر، از سپتمبر 2018 الی سپتمبر 2020 به حیث معاون سفیر امریکا در افغانستان ایفای وظیفه کرده و هم‌چنان در بخش حل منازعات و مدیریت بحران تخصص دارد.

مک کری با اشاره به نقض حقوق بشر و به ویژه حقوق زنان و بسته ماندن درب مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم گفته است: “ما ازادامه موقف طالبان برای اجازه ندادن برگشت دختران به مکتب‌های متوسطه ، گزارشات موثق در مورد نقض حقوق بشر از جمله بدترشدن آزادی رسانه‌ها و وضع محدودیت‌های غیرقابل قبول در برابر حقوق زنان، بسیار ناراحتیم.”

این دیپلمات امریکایی گفته است که در جریان سال گذشته توانسته است با بسیاری از مردم افغانستان در داخل و خارج از افغانستان هم‌کاری کند، اما هنوز هم در برابر “بسیاری از چالش‌هایی که در افغانستان با آن مواجه است، متواضع می‌باشم.”

کری افزوده است که در طول سال گذشته، با طالبان برای رسیدگی به مسایل مهم در دوحه گفتگو کرده است. خدمات کنسولی گسترده‌ای را برای شهروندان امریکایی، افراد دارای اقامه دایمی و سایر افراد فراهم کرده است.

این مقام امریکایی در بخش دیگری افزوده که کشورش هم‌چنان با سازمان ملل و شرکای بین‌المللی برای فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه، هم‌آهنگ خواهد بود.

به گفته کری، امریکا به عنوان بزرگ‌ترین اهدا کننده کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، از 15 اگست 2021 بدین‌سو، بیش از 775 میلیون دالر کمک بشردوستانه را برایی افغانستان فراهم ساخته است.

مک کری هم‌چنان گفته است: “ما طالبان را در قبال تعهدات‌شان هم‌چنان پاسخگو قرار می‌دهیم تا افغانستان به پناهگاه امن برای تروریستان به شمول شاخه خراسان داعش و گروه القاعده تبدیل نگردد.”

وی هم‌چنان با اشاره به وضعیت بد اقتصادی در افغانستان گفته است: “ما با شرکای خود برای کمک به تامین ثبات اقتصادی در افغانستان، از نزدیک به کار خود ادامه می‌دهیم. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده چندین مجوز عمومی را برای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و کمک‌های حیاتی به مردم افغانستان صادر کرده است.”

مجوز جدید امریکا برای معاملات مالی افغانستان؛ بلینکن: تحریم‌ها علیه طالبان ادامه دارد

امریکا:‌ پول نقد به منظور کمک‌های بشردوستانه می‌تواند به افغانستان انتقال یابد

کری ضمن قدردانی از شرکای بین‌المللی امریکا در افغانستان گفته است: “من از حمایت فوق‌العاده شرکای بین‌المللی و جامعه هم‌نظر خود ابراز قدردانی می‌کنم. ما همه باهم پیام واضح فرستاده‌ایم که اگر طالبان امیدوار پذیرش از سوی جامعه بین‌المللی اند، آن‌ها باید به نظریات تمام مردم افغانستان گوش فرا داده به آن احترام قایل شوند و حقوق بشر را احترام نمایند.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x