صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کرزی: من منتظر برگزاری لویه‌جرگه هستم

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین می‌گوید که طالبان باید هرچه سریع‌تر لویه‌جرگه برگزار کنند. او گفته که طالبان تنها با کسب مشروعیت مردمی می‌توانند به حاکمیت‌شان دوام ببخشند.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین می‌گوید که طالبان باید هرچه سریع‌تر لویه‌جرگه برگزار کنند. او گفته که طالبان تنها با کسب مشروعیت مردمی می‌توانند به حاکمیت‌شان دوام ببخشند.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری فرانس 24 فرانسه در شش ماهه‌گی حاکمیت طالبان، گفتگویی را با حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین انجام داده است. رئیس جمهور پیشین گفته که طالبان قبل از هر گونه به رسمیت شناخته شدن در سطح بین‌المللی، لویه‌جرگه برگزار کنند و نیاز است که شهروندان افغانستان از همه اقشار جامعه گردهم آیند و در مورد آینده کشور گفتگو کنند. کرزی تاکید کرده که او انتظار دارد طالبان هرچه سریع‌تر یک مجلس عالی سنتی به نام لویه‌جرگه تشکیل دهند.

رئیس جمهور پیشین هم‌چنین از تصمیم اخیر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای اختصاص بخشی از دارایی‌های افغانستان به خانواده‌های قربانیان حملات 11 سپتمبر 2001، به شدت انتقاد کرده و گفته که این وجوه “متعلق به مردم افغانستان است”. او از دولت بایدن خواست تا این تصمیم را لغو کند.

حامد کرزی در بخشی دیگر از این گفتگو، در مورد سیاست‌های طالبان در قبال زنان نیز گفت: او معتقد است که طالبان در نهایت به دختران اجازه خواهند داد تا به مکتب بازگردند، زیرا انجام این کار برای رفاه افغانستان “کاملاً ضروری است”. به گفته کرزی، در مورد بازگشت کامل دختران به مکتب و زنان به محل کار “هیچ معامله” قابل پذیرش نیست و او امید دارد که طالبان واقعاً به دختران اجازه دهند تا به مکتب برگردند.

حامد کرزی قبلاً نیز گفته بود که او و عبدالله عبدالله پیش‌تر در نامه‌ای به سران طالبان، خواهان برگزاری لویه‌جرگه شده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x