صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کاربران: غنی و خلیل‌زاد قدرت داشتند، اما مقصر نبودند

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور فراری افغانستان، او را متهم به دروغ‌گویی دوباره کرده و معتقدند که محمداشرف غنی در این گفتگو تلاش دارد بگوید: "من رئیس جمهور بودم، اما فرد دیگری مقصر است."

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور فراری افغانستان، او را متهم به دروغ‌گویی دوباره کرده و معتقدند که محمداشرف غنی در این گفتگو تلاش دارد بگوید: “من رئیس جمهور بودم، اما فرد دیگری مقصر است.”

پیک‌آفتاب: طولانی‌ترین واکنش به گفته‌های اشرف غنی را امرالله صالح، معاون او دارد که این گفتگو را نوستالژیک خوانده و با طعنه گفته مصاحبه و کتاب‌نویسی راه‌حل نیست، باید به مردم افغانستان پاسخ گفت. او در رخنامه فیسبوک خود نوشته است: «افغانستان در جایش است و ما نیز نمرده‌ایم. اگر قرار بود به مردم خود حساب دهیم، به مردم خود حساب خواهیم داد نه به لندن و واشنگتن».

کاربر دیگری نوشته است که با شنیدن سخنان غنی و خلیل‌زاد، تعجب می‌کنم که چگونه این دو مرد، بازیگران کلیدی افغانستان بودند، اما چقدر آسان و با انرژی، هر گونه مسئولیتی را در قبال تراژدی کنونی انکار می‌کنند. آن‌ها قدرت داشتند، اما همه این‌ها تقصیر شخص دیگری است؟

کاربری هم با یادآوری طعنه‌های گذشته غنی در مورد فرار شاه امان‌الله، گفته است که “افغان‌ها برای همیشه او را به عنوان یک ترسو و یاوه‌گو به یاد خواهند آورد.”

کاربری هم این قسمت سخنان رئیس جمهور فراری را مهم دیده که گفته «تا آخرین لحظات نمی‌دانسته کجا برود» این کاربر نوشته است: “غنی آنقدر در توهم غرق بود که سقوط تمامی ولایت‌ها، ولسوالی‌ها و کشته شدن ده‌ها هزار نفر را نادیده گرفت تا اینکه روز 15 اگست بسم‌الله محمدی، محب و رئیس پی‌پی‌اس به غنی گفتند: اگر بر ماندن در قدرت اصرار کنی همه کشته می‌شوند. دو دقیقه بعد همه از معرکه فرار کردند.”

اشرف غنی رئیس جمهور فراری افغانستان در مصاحبه امروز خودش به گونه‌ای وانمود کرد که او تا آخرین لحظه نسبت به عدم سقوط افغانستان مطمئن بوده است. او تمامی تقصیر را به دوش خارجی‌ها گذاشته و گفته که اعتماد او به شرکای خارجی باعث سقوط جمهوری شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x