صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کابینه طالبان: زندانیان بی‌گناه به زودی آزاد می‌شوند

کابینه طالبان هیئتی را به منظور بررسی زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های کشور تعیین کرده است. کابینه اعلام کرده که این هیئت زمینه رهایی زندانیان بی‌گناه را فراهم می‌سازد.

کابینه طالبان هیئتی را به منظور بررسی زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های کشور تعیین کرده است. کابینه اعلام کرده که این هیئت زمینه رهایی زندانیان بی‌گناه را فراهم می‌سازد.

پیک‌آفتاب: در اعلامیه‌ای که در حساب توییتر اداره امور امارت اسلامی به نشر رسیده، گفته شده که این فیصله به منظور عملی‌شدن حکم‌ ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان صورت گرفته است. اعلامیه افزوده که این هیئت تمامی زندان‌ها و بازداشت‌گاه‌های کشور را تفتیش و بررسی خواهد کرد. به نوشته بیانیه، این هیئت با تمام زندانیان دیدار خواهد داشت و کسانی که «بی‌گناه زندانی شده‌اند» در مورد رهایی‌شان تصمیم فوری گرفته خواهد شد.

گفته می‌شود که این هیئت را «شیخ عبدالمالک»، معاون دادگاه عالی طالبان رهبری می‌کند.

این تصمیم در حالی گرفته شده که هم‌زمان با تصرف ولایات و کابل از سوی طالبان در جریان جنگ با حکومت پیشین، بیش‌تر زندانیان از زندان‌ها فرار کردند. گزارش‌های وجود دارد که در میان افراد آزاد شده، شماری از مجرمین خطرناک و هم‌چنین اعضای داعش حضور داشتند.

به تازگی سازمان استخبارات امریکا عکس فردی را که گفته می‌شود حمله انتحاری در میدان هوایی بین‌المللی کابل را انجام داده است، منتشر کرد. در گزارش گفته شده که این مهاجم انتحاری به نام «عبدالرحمن اللوگری» عضو داعش بوده و هم‌زمان با سقوط کابل، از سوی طالبان از زندان بگرام آزاد شده بود. ادعای که از سوی طالبان رد شده بود.

چهره قاتل 200 شهروند ملکی، همگانی شد

پیش‌تر نیز برخی قاضیان زن افغانستان به رسانه‌های خارجی گفته بودند که به دلیل رهایی شماری از مجرمان خطرناک توسط طالبان، زندگی‌شان به خطر افتاده است. این قاضیان زن گفته بودند که آن‌ها به شکل مخفی به زندگی‌شان ادامه می‌دهند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x