صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کابلوف: تحت حاکمیت اشرف‌غنی جنایات زیادی رخ داده بود

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که هدف از تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان این است که ترکیب قومی-سیاسی، در نظر گرفته شود.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان می‌گوید که هدف از تشکیل حکومت همه‌شمول در افغانستان این است که ترکیب قومی-سیاسی، در نظر گرفته شود.

پیک‌آفتاب: ضمیرکابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان تاکید کرده که هدف از حکومت همه‌شمول در افغانستان، تنها ترکیب قومی آن نیست؛ بلکه این ترکیب باید قومی-سیاسی باشد. او گفت: “ما به صراحت به آنها گفته‌ایم که آنچه ما درباره‌اش حرف می‌زنیم فقط همه‌شمولی به لحاظ قومی نیست، بلکه شمولیت قومی-سیاسی است.”

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان افزود، ما علاقمند هستیم که طالبان به کسانی که دیدگاه سیاسی و ایدئولوژیکی مشابه با آنها ندارند، فقط به خاطر این که افغانستانی هستند و کشورشان را دوست دارند، اجازه دهد تا حق مشارکت در زندگی اجتماعی و سیاسی در افغانستان را داشته باشند؛ هرچند می‌دانیم این کارمشکل است. به گفته کابلوف، از ساختار امارت اسلامی معلوم می‌شود که باید این جنگ متوقف شود و به جنگ داخلی دیگری نیانجامد.

کابلوف در بخشی از سخنان خود گفت: “جنایت‌های زیادی تحت حاکمیت دولت اشرف غنی رخ داد و امارت اسلامی بر ضد جنایتکاران می‌جنگد، حتا بر ضد آنانی که خودشان را به نام امارت اسلامی یا هوادار امارت اسلامی، یا افراد مظلوم جا زده‌اند. امارت اسلامی آنها را گرفتار می‌کند، دار می‌زند.

او همچنین یاد آور شد که امریکا تجهیزات نظامی زیادی از خود به جا گذاشته است که فکر نمی‌کند امارت اسلامی به آن نیاز داشته باشند و ممکن است که بخشی از آنها را به کشورهای دیگر صادر کند.

روز گذشته نیز نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه، از فعال شدن بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد افغانستان و ایجاد فرمت‌های جدید در این زمینه خبر داده بود.

نیکلای پاتروشف از موفقیت‌های بین‌المللی در افغانستان خبر داد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x