صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

چین خواستار آزادی دارایی ها و لغو تحریم های افغانستان شد

نماینده ویژه چین در امور افغانستان بار دیگر از آمریکا خواست که دارایی های افغانستان را آزاد و تحریم های یکجانبه خود را علیه امارت اسلامی را لغو کند

پیک آفتاب: یوشیائویونگ نماینده ویژه چین در امور افغانستان یک بار دیگر از آمریکا خواست که دارایی های افغانستان را آزاد و تحریم های یکجانبه خود را علیه امارت اسلامی را لغو کند.

این درخواست پس از یک نشست بین المللی دو روزه درباره وضعیت افغانستان پخش شد که روز دوشنبه در دوحه پایتخت قطر  خاتمه یافت. در این نشست کشورهای عضو سازمان ملل و نمایندگان بین المللی امور افغانستان گرد هم آمدند تا درباره ی مسائل پیش روی افغانستان مذاکره کنند.

یوشیایونگ که در این نشست حضور داشت و مایه تاسف دانست که گفتگو با امارت اسلامی تا کنون محقق نشده است. اما این نشست جنبه‌های مثبتی نیز داشت، زیرا در این کنفرانس نمایندگان ۲۰ کشورها گرد هم آمدند تا درباره ی نحوه رسیدگی به مسائل افغانستان گفتگو کنند.

پکن، محو کردن تهدیدات تروریسم در کشور همسایه خود یعنی افغانستان را اولویت قرار داده است، زیرا این مسئله برای امنیت مرزی چین بسیار مهم است.

یوشیایونگ می گوید از طرفی، افغانستان تحت حکومتی به سر می برد که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته نشده است و در بسیاری از جنبه‌ها در نهادها و اقتصاد جهانی گنجانده نشده است. از طرفی دیگر، درک بین المللی مشترکی درباره وخیم‌تر شدن وضعیت حقوق بشر به ویژه برای زنان و دختران این کشور وجود دارد.

وی همچنین باری دیگر از آمریکا خواست دارایی‌های خارجی افغانستان به ارزش ۷ میلیارد دلار را آزاد کند و تحریم‌های یک جانبه خود را لغو کند. یو شیایونگ گفت که صندوق تعاون ۳.۵ میلیارد دلاری آمریکا برای افغانستان تاکنون نقش کمی در کمک به این کشور داشته است.

سپتامبر ۲۰۲۲، آمریکا اعلام کرد که ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی بانک مرکزی افغانستان را به یک صندوق امانی جدید در سوئیس منتقل می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x