صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پناهندگی یک حق انسانی غیرقابل مذاکره است

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) به مناسبت 20 جون، روز جهانی پناهندگان گفته است که پناهندگی یک حق انسانی غیرقابل مذاکره است.

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) به مناسبت 20 جون، روز جهانی پناهندگان گفته است که پناهندگی یک حق انسانی غیرقابل مذاکره است.

پیک‌آفتاب: امروز دوشنبه 30 جوزا، مصادف است با روز جهانی پناهندگی؛ کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید: “۲.۷ میلیون پناهجوی افغانستانی هم‌راه با پناهجویان دیگر در سرتاسر جهان، در کنار بیش از ۴ میلیون افغانستانی دیگر که در خارج از کشور نیاز به حمایت دارند، شناسایی گردیده است.”

کمیشنر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان می‌گوید که فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان با ۶۸ درصد کمبود بودجه روبه‌رو است.

این در حالی است که مهاجران افغانستانی هم‌اکنون در کشورهای مختلف پرداکنده‌اند و براساس گزارش‌ها، در بعضی کشورها حتی از حقوق اولیه انسانی‌شان نیز برخوردار نیستند.

در همین حال؛ آنتیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز روز گذشته 29 جوزا، با پناهندگان افغانستانی و عراقی که در نیویورک امریکا به سرمی‌برند، دیدن کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در صفحه توییتر خود نگاشته است: “مانند میلیون‌ها پناهنده در سراسر جهان، آنان برای به دست آوردن زندگی جدید، برای رفاه و تنوع فرهنگی جوامع میزبان خود تلاش می‌کنند. ما باید به حمایت از آن‌ها ادامه دهیم.”

کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، چندی قبل نیز در گزارشی گفته بود که در سال 2021، بیش از 89 میلیون تن در سراسر جهان خانه‌های‌شان را ترک کرده و به کشورهای مختلف آواره شده‌اند.

جهان در گرو مهاجرت، بیش از 89 میلیون تن خانه‌های خود را در سال 2021 مجبوراً ترک کرده‌اند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x