صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پناهجویان افغان در انگلیس؛ ما را به کشورمان برگردانید

شمار زیادی از افغان‌ها که حین عملیات خروج انگلیسی‌ها از افغانستان، به همراه آن‌ها کشور خود را ترک کرده‌اند، می‌گویند شرایط نگه‌داری آن‌ها در هوتل‌های انگلیس به‌شدت اسف‌بار است.

به گزارش روزنامه گاردین، در پی بی‌برنامگی دولت انگلیس برای میزبانی از هزاران پناهجوی افغان، شماری از آن‌ها با گلایه از وضعیت اسکان در این کشور، خواستار بازگشت به افغانستان شده‌اند.

پیک‌آفتاب: به نوشته روزنامه گاردین، شمار زیادی از افغان‌ها که حین عملیات خروج انگلیسی‌ها از افغانستان، به همراه آن‌ها کشور خود را ترک کرده‌اند، می‌گویند شرایط نگه‌داری آن‌ها در هوتل‌های انگلیس به‌شدت اسف‌بار است.

دولت انگلیس از دو ماه پیش برنامه‌ای تحت عنوان «عملیات استقبال گرم» را برای این پناهجویان افغان آغاز کرده که تاکنون فقط در حد حرف این اسم باقی مانده است.

هدف عملیات استقبال گرم، «فراهم کردن کار، بازسازی زندگی پناهجویان، آموزش و اتصال آن‌ها با جوامع محلی» عنوان شده است.

با این حال، عدم برنامه‌ریزی درست برای اسکان این پناهجویان موجب شده بسیاری از آن‌ها به هوتل‌هایی با ازدحام بالا فرستاده شوند و وزارت داخله انگلیس نیز اذعان کرده مجبور است بخشی از این هفت هزار پناهجو را تا چند ماه دیگر در همین هوتل‌ها نگه دارد.

گاردین به نقل از یک داکتر عمومی که بخشی از این پناهجویان را معاینه می‌کند نوشت: تعدادی از بیماران به من می‌گویند می‌خواهند به خانه برگردند. یک فرد 67 ساله مدام به من می‌گفت: دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. باید از این اتاق بروم.

این داکتر افغان که سال 2000 از کشورش خارج شده است می‌گوید: «بیمار دیگری به من می‌گوید که می‌خواهد از این هوتل خلاص شود. او و همسرش به قدری افسرده هستند که ناچار شدم برایشان دارو تجویز کنم.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x