صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پسر در راه پدر؛ بردی محمداُف: سنت پدر را حفظ می‌کنم

سردار بردی محمداُف، رئیس جمهور جدید ترکمنستان روز گذشته 19 مارچ، در شهر عشق‌آباد، پایتخت این کشور سوگند وفاداری یاد کرد.

سردار بردی محمداُف، رئیس جمهور جدید ترکمنستان روز گذشته 19 مارچ، در شهر عشق‌آباد، پایتخت این کشور سوگند وفاداری یاد کرد.

پیک‌آفتاب: کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان به تاریخ 15 مارچ اعلام کرد که سردار بردی ‌محمداُف، پسر قربان‌قُلی بردی محمداُف، رئیس جمهور 64 ساله پیشین ترکمنستان، با کسب حدود 73 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور شد و هشت نامزد دیگر را پشت سر گذاشت.

سردار بردی محمداُف، بر اساس قانون اساسی ترکمنستان به مدت هفت سال در منصب ریاست جمهوری کار خواهد کرد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری ترکمنستان پس از ابراز تمایل رهبر ترکمنستان به کناره‌گیری از مقام خود، روز شنبه 12 مارچ، با 9 کاندید ریاست جمهوری برگزار شد. این نخستین بار است که در یک کشور آسیای مرکزی، پسری پس از پدر به قدرت می‌رسد.

سردار بردی محمداُف ۴۰ ساله، در مراسم تحلیف گفت: “مسیر توسعه ایجاد شده در طول 30 سال استقلال مقدس ما را ادامه خواهم داد”. او افزود: “ما در روابط خارجی خود سیاست بی‌طرفی را حفظ خواهیم کرد.”

سردار بردی محمداُف از سال 2018 بدین‌سو به سرعت در بین پست‌های مهم دولتی این کشور جابه‌جا شده و در کمتر از دو سال گذشته به‌ عنوان معاون وزارت خارجه، والی منطقه آخال در نزدیکی عشق‌آباد، پایتخت این کشور و وزیر صنعت منصوب شده بود.

در همین حال قربان‌قلی بردی محمداُف، رئیس جمهور پیشین ترکمنستان در پست رئیس مجلس سنا در پارلمان این کشور که دومین مقام عالی در این کشور است، باقی خواهد ماند.

بردی محمداُف در ماه فبروری در پارلمان این کشور گفت که به دلیل سن‌اش به “تصمیم دشواری” در مورد رهبری خود رسیده و افزوده است که این کشور به “رهبران جوان” نیاز دارد.

قربان‌قُلی بردی محمداُف ۶۴ ساله که داکتر دندان است و پیش از ریاست جمهوری، وزیر صحت این کشور بود، در ماه دسمبر 2006 پس از مرگ رئیس جمهور اسبق ترکمنستان، جانشین وی شد و از آن زمان تاکنون با خودکامگی حکومت کرده است.

این در حالی است که پیش‌تر کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان روز سه‌شنبه 15 مارچ، اعلام کرد که سردار بردی محمداُف، پسر قربان‌قُلی بردی محمداُف، رئیس جمهور ترکمنستان، با کسب 73 درصد آرا در انتخابات زودهنگام در آن کشور پیروز شد و قرار است جانشین پدرش شود.

بردی محمداُف برنده انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان شد

پسر جانشین پدر در انتخابات ریاست جمهوری ترکمنستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x