صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پایان انتقال موقت قدرت در امریکا؛ داکتر کاخ سفید: “بایدن سالم است و می‌تواند حکومت کند”

داکتر کاخ سفید روز جمعه پس از انجام آزمایش‌هایی که بر اساس روال عادی انجام شد، اعلام کرد که شرایط جسمی جو بایدن، رئیس جمهور ۷۹ ساله امریکا برای انجام وظایفش مناسب است.

داکتر کاخ سفید روز جمعه پس از انجام آزمایش‌هایی که بر اساس روال عادی انجام شد، اعلام کرد که شرایط جسمی جو بایدن، رئیس جمهور ۷۹ ساله امریکا برای انجام وظایفش مناسب است.

پیک‌آفتاب: جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در جریان انجام این آزمایش‌ها قدرت را به طور موقت به کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهوری منتقل کرده بود. انجام آزمایش کولونوسکوپی بر روی جو بایدن نیازمند بیهوشی بود و به همین دلیل او روز جمعه در نامه‌هایی جداگانه به رهبران کانگرس آنها را از انتقال موقت قدرت به کامالا هریس آگاه کرد.

در گزارش صحی کاخ سفید پس از پایان انتقال موقت قدرت به معاون رئیس جمهور آمده است که جو بایدن بنا به تجویز داکتران روزانه سه داروی مختلف مصرف می‌کند. این در حالی است که چهل و ششمین رئیس جمهور امریکا هر روز از دو داروی دیگر نیز بدون اینکه از سوی داکتران تجویز شده باشد استفاده می‌کند.

جو بایدن که مسن‌ترین فردی است که به مقام ریاست جمهوری امریکا رسیده است، روز شنبه ۷۹ ساله شد. در گزارش صحی کاخ سفید از شرایط جسمی او آمده است که نحوه گام برداشتن‌های وی نسبت به کنترل صحی قبلی در سال ۲۰۱۹ انعطاف کمتری دارد.

داکتر کاخ سفید همچنین در گزارش خود آورده که میزان سرفه‌های جو بایدن به دلیل بازگشت تیزاب معده به لوله مری افزایش یافته است. با این حال هیچ کدام از این مشکلات از نظر داکتران کاخ سفید مانعی برای جو بایدن در انجام وظایفش محسوب نمی‌شود.

کامالا هریس که نخستین زنی است که به معاونت ریاست‌جمهوری ایالات متحده رسیده است، روز جمعه به مدت 1 ساعت و 20 دقیقه به عنوان رئیس جمهور موقت امریکا فعالیت کرد. جو بایدن روز جمعه پس از انجام آزمایش‌های صحی‌اش در شفاخانه به کاخ سفید بازگشت.

رئیس جمهور دموکرات امریکا به طور علنی گفته است که نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد شد. با این حال گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال انصراف او از حضور در عرصه رقابت انتخاباتی در آستانه ۸۲ سالگی صورت گرفته است. امری که در عمل زمینه نامزدی کاملا هریس، ۵۷ ساله در انتخابات را فراهم خواهد کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x