صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پایان اقتدار ۱۶ ساله‌ی بانوی آزاد دنیا

اولاف شولتز، از حزب چپ میانه سوسیال دموکرات آلمان امروز به عنوان نهمین صدراعظم آلمان، اداره امور این کشور را در دست گرفت.

اولاف شولتز، از حزب چپ میانه سوسیال دموکرات آلمان امروز به عنوان نهمین صدراعظم آلمان، اداره امور این کشور را در دست گرفت.

پیک‌آفتاب: انگلا مرکل که در ۲۲ نوامبر ۲۰۰۵ به عنوان صدراعظم آلمان انتخاب شده بود، پس از ۱۶ سال خدمت در این سمت، نام خود را ثبت تاریخ کرد. مرکل ۶۷ ساله به خاطر ارتقای جایگاه و نفوذ آلمان در عرصه جهانی، تلاش برای حفظ تمامیت اتحادیه اروپا، مدیریت موفقانه چندین بحران و الگو بودن برای زنان، کارنامه برجسته سیاسی از خود برجای گذاشته و شهرت زیادی هم در بیرون و هم در داخل آلمان به دست آورده است.

صدارت ۱۶ ساله مرکل، با دوره کاری چهار رئیس جمهور امریکا، چهار رئیس جمهور فرانسه، پنج صدراعظم بریتانیا و هشت صدراعظم ایتالیا مصادف بود.

اولاف شولتز، سر از امروز چهارشنبه ۱۷ قوس به صفت صدراعظم جدید آلمان به کار آغاز کرد.

سودها دیوید ویلپ، معاون نهاد جرمن مارشال فند ایالات متحده به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: “غیرقابل انکار است که انگلا مرکل به آلمان قدرت نرم زیادی بخشید. بدون تردید که او جایگاه آلمان را در عرصه جهانی ارتقا داد.”

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در یک پیام ویدیویی در آخرین نشست انگلا مرکل در اتحادیه اروپا، از وی به خاطر کارکرد دور و دراز و پر فرازونشیب سیاسی‌اش قدردانی کرد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در صدوهفتمین نشست اتحادیه اروپا که آخرین حضور مرکل در این نشست به صفت رهبر آلمان بود، خطاب به انگلا مرکل گفت: “تو یک یادگار جاویدان هستی. نشستی بدون تو مثل روم بدون واتیکان یا پاریس بدون برج ایفل است.”

با آن‌که میزان بیکاری در آلمان پایان یافته و وضعیت اقتصادی آن کشور بهتر است، خانم مرکل گفته است که هنوزهم مشکلات حل ناشده و کارهای بزرگ ناتمام را به جاگزین خود واگذاشته است.

هم‌چنین حکومت ایتلافی شولتز در آلمان گفته است که پس از سال‌ها رکود، خواهان پیشرفت بیشتر آلمان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x