صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان و ایران درباره امنیت مرزها و افغانستان گفتگو کردند

پاکستان و ایران مذاکرات گسترده دو جانبه ای را در زمینه های مختلف، از جمله وضعیت امنیتی منطقه از زمان تصرف طالبان بر افغانستان و امنیت مرزها، یک هفته پس از کشته شدن یک سرباز پاکستانی در تیراندازی مرزی، انجام داده اند. پیک‌آفتاب: علی باقری کانی معاون وزیر امور خارجه ایران هیات کشورش را روز […]

پاکستان و ایران مذاکرات گسترده دو جانبه ای را در زمینه های مختلف، از جمله وضعیت امنیتی منطقه از زمان تصرف طالبان بر افغانستان و امنیت مرزها، یک هفته پس از کشته شدن یک سرباز پاکستانی در تیراندازی مرزی، انجام داده اند.

پیک‌آفتاب: علی باقری کانی معاون وزیر امور خارجه ایران هیات کشورش را روز سه شنبه در گفت وگو با تیمی به رهبری سهیل محمود وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد پایتخت آن کشور رهبری کرد. “در این نشست دو طرف طیف وسیعی از روابط دوجانبه را در همه ای زمینه ها از جمله سیاسی، اقتصادی، تجاری، ارتباطی، امنیتی، انرژی، تعلیمی و تبادلات مردمی بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادند”.

در بیانیه پاکستان آمده است که درباره وضعیت منطقه، به ویژه تحولات جاری در افغانستان و قلمرو مورد مناقشه کشمیر نیز گفتگو شده است که پاکستان و هند همواره و به طور کامل ادعا می کنند که بخشهای جداگانه ای از آن را اداره می کنند.

هرچند، وزارت خارجه ایران بیانیه ای را در مورد این دیدار منتشر نکرده و خبرگزاری رسمی ایرنا نیز از اعلامیه پاکستان نقل قول کرده است.

سفر سه شنبه، اولین سفر کانی به پاکستان از زمان تصدی پست در دولت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور تازه منتخب ایران بود.

در بیانیه پاکستان آمده است: “وضعیت کنونی در افغانستان خواستار مشارکت مثبت جامعه بین المللی، ارائه فوری کمک های بشردوستانه برای کاهش درد و رنج مردم افغانستان و اقدامات لازم برای ایجاد یک اقتصاد پایدار است”. دو کشور، در این بیانیه تأکید کردند که “در هماهنگی دوجانبه و منطقه ای” درباره افغانستان از نزدیک هماهنگ خواهند بود.

به گفته وزارت خارجه پاکستان، معاون وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه همچنین با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار کرده اند. در بیانیه پاکستان راجع به این دیدار آمده است: “قریشی” گفت که افغانستان نیازمند کمک فوری بشردوستانه است و جامعه بین المللی باید در این برهه حساس از مردم افغانستان به طور کامل حمایت کند”. وی بر اهمیت ادامه مشارکت اقتصادی با افغانستان برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی تاکید کرد که می تواند منجر به هجوم پناهندگان و بی ثباتی منطقه ای شود”.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x