صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان خواهان مبارزه با عناصر تروریستی در افغانستان شد

آقای قریشی در این نشست گفت که هیچ‌کس خواهان فروپاشی اقتصادی نیست که موجب بی‌ثباتی افغانستان شود. همه مایل‌ اند با عناصر تروریستی فعال در داخل افغانستان به طور مؤثر مبارزه شود.

نشست ترویکای توسعه یافته امروز در پاکستان آغاز شد. در این نشست روسیه، امریکا و چین نیز حضور دارند. سرپرست وزارت خارجه طالبان هم به این نشست دعوت شده است. وزیر خارجه پاکستان در ابتدای این نشست گفت که پاکستان و همه کشورهای منطقه و جهان خواستار مبارزه با عناصر فعال تروریستی در افغانستان اند.

پیک‌آفتاب: آقای قریشی در این نشست گفت که هیچ‌کس خواهان فروپاشی اقتصادی نیست که موجب بی‌ثباتی افغانستان شود. همه مایل‌ اند با عناصر تروریستی فعال در داخل افغانستان به طور مؤثر مبارزه شود.

شاه‌محمود قریشی همچنین ابراز اطمینان کرد که تعامل ترویکا با دولت جدید افغانستان به تحکیم صلح و ثبات، ارتقای توسعه اقتصادی پایدار و محدود کردن فضا برای گروه‌های تروریستی که از داخل افغانستان فعالیت می‌کنند، کمک خواهد کرد.

نشست ترویکای توسعه‌یافته با حضور نمایندگان پاکستان، چین، روسیه و امریکا در شهر اسلام‌آباد؛ پایتخت پاکستان در جریان است. بعضی رسانه‌های پاکستانی از شرکت وزیر خارجه طالبان نیز در این نشست گزارش داده‌اند؛ اما تصاویر که از نشست ترویکا به نشر رسیده است حضور وی را در این نشست نشان نمی‌دهد. هدف از این نشست، دریافت راه حل و فشار بر طالبان برای انجام تعهدات این گروه گفته شده‌است.

همزمان با نشست ترویکا، عمران خان نخست وزیر پاکستان در توییتی گفته که اسلام‌آباد در کنار مردم افغانستان خواهد ایستاد و تمامی کمک‌های بشردوستانه‌ی ممکن را به این کشور ارائه خواهد کرد. او در حساب توییتر خود نوشت: “پاکستان همیشه در کنار مردم افغانستان در زمان نیازشان ایستاده است. ما به امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و هیئت همراهش اطمینان داده‌ایم که تمام کمک‌های بشردوستانه ممکن را به افغانستان ارائه خواهیم کرد. ما در حال ارسال اقلام غذایی ضروری، لوازم صحی و پناهگاه‌های زمستانی هستیم.”

پیشتر مقامات پاکستان گفته بودند که سرپرست وزارت خارجه طالبان به این نشست دعوت شده است. آقای متقی و سرپرست وزارت مالیه طالبان روز گذشته در قالب یک هیئت بلندپایه به اسلام آباد رفت، اما گزارش شده که با استقبال ضعیف پاکستانی‌ها مواجه شده است.

رقابت همسایه‌های افغانستان؛ متقی در پاکستان و نشست امنیتی در دهلی

هیئت بلندپایه‌ی طالبان فردا عازم پاکستان می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x