صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش رئیس دومای روسیه به اظهارات جو بایدن

رئیس دومای دولتی روسیه در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور امریکا واکنش نشان داد و او را "ضعیف و بیمار" خواند. او گفت که یک "فرد ضعیف یا بیمار" می‌تواند چنین رفتار کند و شهروندان امریکایی باید از رئیس جمهور خود خجالت بکشند.

رئیس دومای دولتی روسیه در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور امریکا واکنش نشان داد و او را “ضعیف و بیمار” خواند. او گفت که یک “فرد ضعیف یا بیمار” می‌تواند چنین رفتار کند و شهروندان امریکایی باید از رئیس جمهور خود خجالت بکشند.

پیک‌آفتاب: ویچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه در واکنش به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور امریکا نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که او “یک فرد ضعیف و بیمار” است.

جو بایدن، رئیس‌ جمهور امریکا روز گذشته ۲۶ مارچ، در یک سخنرانی مهم درباره جنگ در اوکراین گفت که این درگیری آزمونی واضح برای دموکراسی‌ها در سراسر جهان است و مقاومت اوکراین در برابر نیروهای روسیه را به عنوان بخشی از “نبرد بزرگ برای آزادی” به تصویر کشید. بایدن در سخنانی در ورشو گفت که هیچ توجیهی برای جنگ تجاوزکارانه روسیه در اوکراین وجود ندارد و در مورد ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه نیز گفت: “محض رضای خدا هم که شده، این مرد نمی‌تواند در قدرت بماند”.

ولودین در کانال تلگرام خود نوشته است: “من پیش‌تر در این خصوص صحبت کرده‌ام و اکنون آن‌را تکرار می‌کنم که یک فرد ضعیف یا بیمار می‌تواند این‌گونه رفتار کند. دلیل این رفتار توسط روان‌پزشکان به صورت تخصصی‌تر توضیح داده خواهد شد. از دیدگاه مردانه، ضعیف‌ها این‌گونه رفتار می‌کنند. شهروندان امریکا باید از رئیس جمهور خود خجالت بکشند، زیرا او شایسته این منصب نیست”.

در ویدئویی که از شبکه “سی‌ان‌ان” پخش شد، بایدن بار دیگر در مورد پوتین غیردیپلماتیک صحبت کرد و او را قصاب خواند.

یکی از خبرنگاران در حین بازدید از کمپ پناهندگان اوکراینی در مرز بین لهستان و اوکراین، از رئیس جمهور امریکا پرسید که نظر او درباره پوتین در خصوص حوادثی که در کشور همسایه رخ می‌دهد چیست؟ بایدن کوتاه پاسخ داد: “او یک قصاب است، این چیزی است که من فکر می‌کنم”.

این مسئله واکنش‌هایی را نیز در پی داشته است. گزارش‌ها می‌رساند که رئیس جمهور امریکا این چندمین بار است که در خصوص همتای روس خود تند صحبت می‌کند. بایدن، روز گذشته بار دیگر تاکید کرد که رئیس جمهور روسیه را “جنایت‌کار جنگی” می‌داند.

این در حالی است وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید که اگر رئیس جمهور روسیه، حمله به اوکراین را متوقف کند و از تجاوز دست بکشد، تعزیراتی که بر نخبه‌گان ثروتمند و تاجران این کشور وضع شده، برطرف خواهد شد.

بریتانیا: اگر پوتین از جنگ دست بکشد، تحریم‌ها بر تاجران روسی رفع خواهند شد

کشته شدن 12 خبرنگار در جریان تهاجم روسیه به اوکراین

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x