صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش امرالله صالح به اظهارت تازه‌ی خلیل‌زاد

صالح: «در ظاهر خلیل‌زاد معمار این طرح بزرگ فریب بود. او از نظر استراتژیک جمهوری را به عنوان یک بزی قربانی می‌دانست که تا لحظه ذبح از آن مراقبت می‌کند. مصاحبه‌ها بوی تعفن این شکست را پاک نمی‌کند.»

امرالله صالح، معاون رییس جمهوری فراری افغانستان در واکنش به اظهارات تازه‌ی خلیل‌زاد، نماینده پیشن امریکا در امور صلح افغانستان، او را معمار فریب بزرگ خوانده که تلاش دارد تقصیر شکست امریکا در پروسه صلح افغانستان را به گردن حکومت پیشین افغانستان اندازد.

پیک‌آفتاب: زلمی خلیل زاد، فرستاده ویژه پیشین امریکا در پروسه صلح افغانستان، در مصاحبه با «بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی»، اشرف غنی، رئیس جمهور فراری و سیاست‌مداران پیشین افغانستان به لجاجت متهم کرده که در نهایت همین لجاجت آن‌ها شکست مذاکرات صلح و سقوط کابل به دنبال داشته است. آقای خلیل‌زاد گفته که اشرف غنی، فکر می‌کرد بدون حضور ایالات متحده می‌تواند طالبان را از نظر نظامی شکست دهد. آقای خلیل‌زاد همچنین گفته که «همه‌ی ما از ناسازگاری رئیس جمهور غنی در اصرار بر ماندن در قدرت شگفت زده شدیم.» به گفته‌ای خلیل‌زاد، «اشتباه محاسباتی غنی این بود که فکر نمی‌کرد امریکا در مورد عقب نشینی جدی است و هرگز عقب نشینی نمی‌کند.»

در واکنش به این اظهارات آقای خلیل‌زاد، امرالله صالح، معاون آقای غنی در حکومت پیشین، آقای خلیل‌زاد را معمار فریب بزرگ خوانده و گفته که او تلاش دارد تعفن شکست بزرگ امریکا در مذاکرات صلح را به عهده دیگران بگذارد. آقای صالح همچنین تاکید کرده که این مصاحبه‌ها، نمی‌تواند بوی این تعفن را پاک کند: «در ظاهر خلیل‌زاد معمار این طرح بزرگ فریب بود. او از نظر استراتژیک جمهوری را به عنوان یک بزی قربانی می‌دانست که تا لحظه ذبح از آن مراقبت می‌کند. مصاحبه‌ها بوی تعفن این شکست را پاک نمی‌کند.»

آقای صالح برای اثبات ادعای خود در ادامه ضمن این که امریکایی‌ها را به سوءاستفاده از نیازمندی‌های مردم متهم کرده، پرسیده است که چرا به یک باره همه چیز تغییر کرد و چرا به تمامی جنبه‌های توافق دوحه عمل نشد؟ «از نیازها و ناامیدی افغان‌ها سوءاستفاده می‌کنند. چرا یکباره کلمه شورای کویته ناپدید شد؟ شعار یا هر 4 نقطه توافق دوحه یا هیچ کدام کجاست؟»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x