صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هند: کشمیری‌ها با سلاح‌های امریکایی تجهیز شده‌اند

مقام‌های نظامی هند ادعا کرده‌اند که تسلیحات و دستگاه‌های نظارتی امریکایی مورد استفاده در افغانستان در اختیار تروریست‌‎های کشمیری قرار گرفته است.

مقام‌های نظامی هند ادعا کرده‌اند که تسلیحات و دستگاه‌های نظارتی امریکایی مورد استفاده در افغانستان در اختیار تروریست‌‎های کشمیری قرار گرفته است.

پیک‌آفتاب: رسانه هندی «تایمزآف‌اندیا» به نقل از جنرال آجی چاندپوریا گزارش کرده که تسلیحات امریکایی‌ها در افغانستان به دست تروریست‌های کشمیر رسیده است. این مقام نظامی هند گفته است: “سلاح‌ها و وسایلی که از تروریست‌های کشته شده به دست می‌آیند، سلاح‌های معمولی نمی‌باشند. این سلاح‌ها سلاح‌هایی است که هنگام خروج نیروهای امریکایی در افغانستان به جا مانده‌اند.”

چاندپوریا هم‌چنین گفته است که نه تنها تروریست‌ها، بلکه سلاح‌ها نیز می‌توانند به کشمیر بیایند. او افزوده، نگرانی وجود دارد که تسلیحات پیش‌رفته از افغانستان که توسط سربازان امریکایی به جا مانده است، می‌تواند از طریق پاکستان به کشمیر راه پیدا کند.

پیش‌تر وزیر داخله پاکستان نیز ادعا کرده بودند که سلاح‌های نظامیان ناتو از افغانستان به دست طالبان پاکستانی رسیده‌ است. طالبان اما این ادعا را رد کرده بودند. طالبان گفته بودند که تجهیزات نظامی ناتو در افغانستان، به دست تحریک طالبان پاکستان، واقعیت ندارد.

واکنش طالبان به گفته‌های وزیر داخله پاکستان

جنرال هندی اما افزوده است که بعید است پاکستان از دامن زدن به مشکلات در کشمیر جلوگیری کند. او گفت که اوضاع در کشمیر شمالی اکنون آرام است و فقط حوادث سرگردان مربوط به تروریسم گزارش شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x