صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هم‌کاسه‌های داغ‌تر از آش طالبان در مالستان

در حالی‌که طالبان دستور جمع‌آوری شش میلیون و دوصد هزار کلدار پول زور از باشندگان ولسوالی مالستان ولایت غزنی را صادر کرده است، هم‌کاران هزاره امارت اسلامی در این ولسوالی، شش میلیون و دوصد هزار افغانی را از باشندگان محلی به زور گرفته‌اند.

در حالی‌که طالبان دستور جمع‌آوری شش میلیون و دوصد هزار کلدار پول زور از باشندگان ولسوالی مالستان ولایت غزنی را صادر کرده است، هم‌کاران هزاره امارت اسلامی در این ولسوالی، شش میلیون و دوصد هزار افغانی را از باشندگان محلی به زور گرفته‌اند.

پیک‌آفتاب: به اساس مکتوب‌های جداگانه قوماندان امنیه غزنی و قوماندان امنیه مالستان، باشندگان این ولسوالی مجبور هستند شش میلیون و دوصد هزار کلدار پاکستانی را به سه باشنده پشتون‌تبار ولسوالی اجرستان پرداخت نمایند. مقامات نظامی طالبان در غزنی، باشندگان محلی را تهدید کرده‌اند در صورتی که پول درخواست شده را تا تاریخ تعیین شده تحویل ندهند، با تهاجم نظامی مواجه خواهند شد.

به دنبال این فرمان ظالمانه، هزاره‌های هم‌کار طالبان در ولسوالی مالستان چیزی حدود دو برابر پول تعیین شده را از مردم جمع‌آوری کرده‌اند. باشندگان ولسوالی مالستان در تماس با خبرگزاری پیک‌آفتاب می‌گویند: “نمایندگان تعیین شده طالبان که از مردم هزاره هستند، از هر خانه 500 افغانی جمع‌آوری کرده‌اند.” به اساس آمارهای موجود، ولسوالی مالستان دارای ۱۲,۵۰۰ خانه می‌باشد که بر این اساس، مبلغ جمع‌آوری شده به اساس هر خانه 500 افغانی، مجموع پول‌های جمع شده شش میلیون و دوصد و پنجاه هزار افغانی می‌شود؛ معادل یازده میلیون و دوصد و پنجاه هزار کلدار، یعنی تقریباً دو برابر آن‌چه طالبان می‌خواستند از مردم پول زور دریافت کنند.

مقامات نظامی طالبان در یک فیصله یک جانبه، باشندگان ولسوالی مالستان را مسئول گم شدن 550 راس گوسفند باشندگان پشتون‌تبار ولسوالی اجرستان قلم‌داد کرده‌اند. ادعا می‌شود که این گوسفندها حدود 31 سال پیش گم شده و طرف پشتون ادعا کرده که آن‌ها را یک دهقان هزاره‌تبار سرقت کرده است. ادعایی که به گفته باشندگان ولسوالی مالستان صحت ندارد و اگر هم داشته باشد، توسط فردی به نام سلحشور دزدیده شده است. سلحشور یک بچه دهقان هزاره در اجرستان بوده که تمامی اعضای خانواده‌اش توسط باشندگان پشتون‌تبار ولسوالی اجرستان به قتل رسیده بود. سلحشور خودش هم دو سال پیش فوت کرده و از او هیچ وارثی باقی نمانده است.

باشندگان ولسوالی مالستان می‌گویند اصل ادعا ساختگی است و همین ادعای ساختگی هم علیه آن‌ها بعد از 31 سال مطرح می‌گردد. جالب این که نمایندگان هزاره طالب در منطقه دو برابر پول حواله شده را به زور تفنگ از آن‌ها اخذ می‌کنند.

تهدید باشندگان مالستان توسط قوماندان امنیه غزنی؛ پول زور بدهید و گرنه اقدام نظامی می‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x