صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار هبت‌الله به افراد طالبان؛ به عفو من احترام بگذارید و نظامیان سابق را به دلیل جنایات سابق مجازات نکنید

رهبر طالبان به افراد امارت اسلامی توصیه کرده که از خشونت علیه نظامیان سابق دست بردارند. او گفته که مردم، طالبان را با این رفتارها قضاوت خواهند کرد.

رهبر طالبان به افراد امارت اسلامی توصیه کرده که از خشونت علیه نظامیان سابق دست بردارند. او گفته که مردم، طالبان را با این رفتارها قضاوت خواهند کرد.

پیک‌آفتاب: داکتر محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با هم‌رسانی متن سخنرانی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان در صفحه توییتر خود گفته که رهبر طالبان از افراد امارت اسلامی خواسته که عفو اعلام شده از طرف او را رعایت کنند.

به گفته نعیم، رهبر طالبان امروز چهارشنبه ۸ جدی، در یک مراسم که در تالار عمومی مقام ولایت قندهار شرکت و سخنرانی کرده است. نعیم می‌افزاید که در این مراسم، محمدیوسف وفا، والی طالبان برای ولایت قندهار، معاون والی، قوماندان امنیه، ولسوالان و برخی اعضای دیگر طالبان نیز حضور داشته‌اند.

به نظر می‌رسد که این اظهارات در واکنش به گزارش‌هایی ابراز شده که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی از شکنجه و قتل نظامیان سابق به دست افراد طالبان، پرده بر می‌دارد.

آخندزاده گفته است: “به عفو من احترام بگذارید، کارگران رژیم گذشته را به خاطر جنایات گذشته مجازات نکنید، همه مردم افغانستان اکنون به ما نگاه می‌کنند و از ما انتظار دارند. پس شما پناه‌گاه امن آن‌ها شوید، از آبروی آن‌ها محافظت کنید.”

این هشدار در حالی صادر می‌شود که به تازگی یک سند که در اختیار خبرگزاری پیک‌آفتاب قرار گرفته است، نشان می‌دهد که کمیسیون نظامی طالبان از فرماندهان محلی طالبان خواسته تا نظامیان سابق را تحت عنوان “داعش” و “سارق مسلح” محاکمه کنند. کمیسیون نظامی طالبان به این فرماندهان گفته اگر آن‌ها اقدام نکنند، خود وارد عمل خواهند شد.

نظامیان سابق را تحت عنوان «داعش» و «سارق مسلح» محاکمه کنید

از سویی هم در ویدیویی که از وزیر داخله طالبان هم‌رسانی شده، سراج‌الدین حقانی در جمع زندانیان پل‌چرخی گفته که عفو اعلام شده، عفو شرعی است، طالبان اما، گذشته سیاسی افراد را بررسی خواهند کرد.

به تازگی اظهارات ضد و نقیض از سوی رهبران طالبان منتشر می‌شود که به نظر می‌رسد نشان از چند دستگی در بین طالبان باشد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x