صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نیویارک تایمز: ولیعهد انگلستان از اسامه بن لادن، یک میلیون پوند دریافت کرده است

رسانه‌ها گزارش می‌دهند که ولیعهد انگلستان از خانواده سرکرده گروه تروریستی القاعده، یک میلیون پوند دریافت کرده است.

رسانه‌ها گزارش می‌دهند که ولیعهد انگلستان از خانواده سرکرده گروه تروریستی القاعده، یک میلیون پوند دریافت کرده است.

پیک‌آفتاب: نیویارک تایمز با نشر گزارشی نوشته است که شاهزاده چارلز، ولیعهد اسبق انگلستان در سال 2013، برای خیریه‌اش مبلغ یک میلیون پوند از خانوده اسامه بن لادن دریافت کرد.

این گزارش می‌گوید که ولیعهد انگلستان این مبلغ را از «بکر بن لادن»، رئیس خاندان بن لادن و «شفیق»، برادر ناتنی او دریافت نمود.

براساس این گزارش، گفته می‌شود که دو سال پس از کشته شدن اسامه بن لادن، چارلز 73 ساله جلسه خصوصی را با بکر بن لادن 76 ساله در «کلارنس هاوس»، در اقامت‌گاه سلطنتی شهر لندن به تاریخ 30 اکتبر 2013، برگزار نمود.

در همین حال، کلارنس هاوس قویاً بسیاری از این ادعا‌ها را رد کرده و تاکید می‌کند که تصمیم پذیرش این کمک توسط موسسه خیریه وابسته به چارلز (PWCF) اتخاذ شده و معتمدان این موسسه تنها دریافت‌کنندگان این کمک بوده‌اند.

از سوی دیگر، رئیس صندوق این خیریه که مبلغ متذکره به حساب او واریز شده بود، در بیانیه‌ای گفته است: “مبلغ دریافتی از شیخ بکر بن لادن در سال 2013، در همان زمان به دقت از سوی معتمدان این صندوق مورد بررسی قرار گرفت و پذیرش این کمک کاملاً به تصمیم همین معتمدان صورت گرفت”.

این در حالی است که شواهد و اطلاعات کافی در دست نیست که نشان دهد آیا بکر و شفیق که از برادران ناتنی اسامه بن لادن اند، حامی و فعال در اقدامات تروریستی بوده‌اند یا خیر.

در همین زمینه، ماه گذشته نیز فاش شد که شاهزاده چارلز، میلیون‌ها یورو پول نقد در جریان نشست‌هایش با نخست وزیر سابق قطر دریافت کرده بود. براساس آن گزارش، گفته شد که شاهزاده چارلز در مجموع سه میلیون یورو برابر با 2.6 میلیون پوند در جریان دیدار با شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست وزیر سابق قطر دریافت کرد.

در آن زمان سندی تایمز (Sunday Times) گزارش داد که این مبلغ با یک کیف به شخص چارلز تحویل داده شد. این روزنامه هم‌چنین افزود که انتقال این مبلغ در جریان دیدار‌های خصوص دو طرف، از جمله دیدار خصوصی رودررو در کلارنس هاوس در سال 2015 اتفاق افتاد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x