صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان به داعش ملحق می‌شوند

نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان که عموماً توسط نیروهای خارجی به خصوص نیروهای امریکایی آموزش دیده‌اند، اکنون برای حفظ بقا و مقاومت در برابر طالبان به گروه داعش می‌پیوندند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان اکنون برای بقا و مقاومت در برابر طالبان به گروه داعش می‌پیوندند.

پیک‌آفتاب: روزنامه وال‌استریت ژورنال در تازه‌ترین گزارش خود که روز گذشته 31 اکتبر به نشر رسیده است گفته است که نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان که عموماً توسط نیروهای خارجی به خصوص نیروهای امریکایی آموزش دیده‌اند، اکنون برای حفظ بقا و مقاومت در برابر طالبان به گروه داعش می‌پیوندند. در ادامه این گزارش آمده است که نیروهای امنیتی حکومت پیشین پس از به قدرت رسیدن طالبان در 24 اسد هیچ منبع درآمدی ندارند و به ناچار برای امرار معاش خود به گروه داعش ملحق می‌شوند.

گزارش می‌افزاید که تعداد افرادی که اکنون به گروه داعش ملحق می‌شوند اندک اما رو به افزایش است.

در این گزارش آمده است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، جبهه مقاومت پنجشیر تنها گروهی بود که توسط احمد مسعود در ولایت پنجشیر رهبری می‌شد. هرچند این جبهه از هم پاشیده ولی برخی از اعضای این جبهه ادعا می‌کنند که آنها در حال شکل‌گیری مجدد و منسجم شدن هستند و می‌خواهند حملاتی را در برابر گروه طالبان در بخش‌هایی از افغانستان انجام دهند.

این در حالی است که روز گذشته رسانه‌های تاجیکستان از گشایش دفتر جبهه مقاومت پنجشیر در شهر دوشنبه، پایتخت این کشور خبر داده‌اند. مسئولان سفارت افغانستان در دوشنبه هم تایید کرده‌اند که دفتر جبهه مقاومت در شهر دوشنبه افتتاح شده و به زودی به فعالیت آغاز می‌کند.

قابل یادآوری است که مقامات طالبان همواره بیان کرده‌اند که داعش در افغانستان نیست و این گروه تاب مقاومت در برابر طالبان را نداشته و تهدیدی برای مردم افغانستان و منطقه نخواهد بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x