صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نمایندگان جمهوری‌خواه امریکا: تحریم‌ها علیه طالبان لغو نشود

لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه و مایکل والتز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از این سازمان خواسته‌اند که از به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان "به هر قیمتی" خودداری کند.

لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه و مایکل والتز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از این سازمان خواسته‌اند که از به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان “به هر قیمتی” خودداری کند.

پیک‌آفتاب: دو عضو ارشد کانگرس امریکا در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، مصرانه خواسته‌اند که تحریم‌ها علیه طالبان نباید لغو شود. آنها نوشته‌اند که سازمان ملل مثل دوره اول حاکمیت طالبان در دهه نود میلادی، حکومت آنها را به رسمیت نشناسد و کرسی افغانستان را در این سازمان همچنان در اختیار نماینده دولت قبلی افغانستان بگذارد.

این اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه امریکا نوشته‌اند که طالبان حقوق زنان و دختران را نقض می‌کنند، آزادی بیان و مطبوعات را سرکوب می‌کنند و در حال تقویت روابط خود با “سازمان‌های تروریستی خارجی مانند القاعده و شبکه حقانی هستند.”

حدود سه ماه از تشکیل حکومت طالبان در کابل می‌گذرد، اما هیچ کشوری این حکومت را به رسمیت نمی‌شناسد.

همچنین پس از سقوط کابل به دست طالبان، میلیاردها دالر دارایی‌های افغانستان از سوی کشورهای غربی مسدود شده است.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که دو روز پیش مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در نامه‌ای به کانگرس امریکا خواهان آزادی دارایی‌های افغانستان شد و در مورد وضعیت بد اقتصادی و مالی در افغانستان هشدار داد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x