صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نشست تهران در مورد افغانستان؛ رئیسی افتتاح می‌کند، روسیه و چین مجازی حاضر می‌شوند

خطیب‌زاده: در این نشست وزیران خارجه ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان به صورت حضوری و وزیران خارجه چین و روسیه به صورت آنلاین شرکت خواهند کرد.

نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه فردا در تهران برگزار می‌شود. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که این نشست را ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران افتتاح می‌کند.

پیک‌آفتاب: سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که در این نشست وزیران خارجه ازبیکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان به صورت حضوری و وزیران خارجه چین و روسیه به صورت آنلاین شرکت خواهند کرد. بنابر اعلام ایران، سفیران کشورهای ‌مستقر هم فردا در این نشست حضور خواهند داشت. طالبان به نشست تهران دعوت نشده است. آقای خطیب‌زاده گفته که دبیرکل سازمان ملل هم پیامی به این نشست صادر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که تلاش می‌شود بیانیه‌ای به اجماع کشورهای همسایه برسد. اما توضیح نداده که احتمالا اعلامیه پایانی شامل چه موضوعاتی خواهد بود. پیش از این، گزارش‌های درباره به رسمیت شناختن طالبان از سوی ایران مطرح شده که این موضوع در رسانه‌های ایرانی حساسیت برانگیزی شده و روزنامه جمهوری اسلامی در یکی از سرمقاله‌های این هفته خود گفته بود که «به رسمیت شناختن طالبان از سوی ایران، ننگ و لکه سیاهی بر پیشانی جمهوری اسلامی است.»

نشست تهران یک هفته پس از نشستی در مسکو برگزار می‌گردد که به عنوان “فرمت مشورتی مسکو درباره افغانستان” که با حضور نمایندگان طالبان و نمایندگان ده کشور از جمله روسیه، چین، ایران، هند و پاکستان برگزار شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x