صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نبیل: طالبان به کشتار شهروندان ادامه می‌دهند

رئیس پیشین امنیت ملی، طالبان را به کشتار شهروندان افغانستان متهم کرده است. رحمت‌الله نبیل می‌گوید که طالبان می‌خواهند افغانستان را به پناهگاه امن تروریست‌های بین‌المللی تبدیل کنند.

رئیس پیشین امنیت ملی، طالبان را به کشتار شهروندان افغانستان متهم کرده است. رحمت‌الله نبیل می‌گوید که طالبان می‌خواهند افغانستان را به پناهگاه امن تروریست‌های بین‌المللی تبدیل کنند.

پیک‌آفتاب: اخیراً قتل‌های مرموز در کشور افزایش یافته است. دختران، نظامیان و کارمندان پیشین و فعالین مدنی از جمله قربانیان مرگ‌های خاموش روزهای اخیر هستند. بسیاری از این قتل‌ها گزارش نمی‌شود. بازداشت‌های هدف‌مند و اجرای سیاست‌های سخت‌گیرانه در ادارات رسمی و مراکز آموزشی نیز به این قتل‌ها افزوده شده است.

هرچند تاکنون مسئولیت این قتل‌ها را کسی به صورت رسمی بر عهده نگرفته است، اما رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، طالبان را متهم به کشتار شهروندان کرده است. او به تازگی در توییت‌هایی گفته که طالبان با ادامه کشتار شهروندان، کشور را به پناهگاه امن تروریستان بین‌المللی تبدیل خواهد کرد. به گفته نبیل، طالبان مامور اجرای یک استراتیژی سه بُعدی است که تخریب ارزش‌ها و نهادها، به حاشیه راندن افراد تحصیل‌کرده و قتل شهروندان وطن‌دوست را در دستور کار دارد.

نبیل نوشته است: “به صورت روزانه شاهد هستیم که طالبان هم‌چنان همان استراتژی سه بعدی، تخریب ارزش‌ها/نهادها، جابجایی باسوادان و مرگ (کشتن) میهن پرستان را دنبال و اجرا می‌کند. آگاهانه یا ناآگاهانه راه را برای تغییر «افغانستان» به «تروریستان» هموار می‌کنند. آنها می‌خواهند یک پناهگاه امن برای القاعده و سایر تروریست‌های منطقه‌ای/بین‌المللی ایجاد کنند. طالبان تنها ابزاری برای اجرای این استراتژی است و تنها نقش “پیش مرگ” را ایفا می‌کنند تا “ترورستان” ایجاد شود.”

به تازگی برخی منابع مستقل نیز از قتل شماری از نظامیان و کارمندان پیشین خبر داده‌اند. این منابع می‌گویند که اداره استخبارات طالبان لیستی از سربازان و کارمندان پیشین را به افراد خود سپرده و دستور داده تا آن‌ها را شناسایی و از بین ببرند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x