صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نبنزیا: امریکا به سرگئی لاوروف و هیئت همراهش هنوز ویزا نداده است

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، عدم صدور ویزا از سوی امریکا به هیئت 56 نفری کشورش را اخطار دهنده خوانده است. 

واسلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، عدم صدور ویزا از سوی امریکا به هیئت 56 نفری کشورش را اخطار دهنده خوانده است.

پیک‌آفتاب: واسلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل عدم صدور ویزای امریکا به هیئت 56 نفری کشورش که برای اشتراک در مجمع عمومی سازمان ملل می‌خواهند وارد امریکا شوند را «اخطار دهنده» خواند. این درخواست ویزا برای هیئت 56 نفری شامل یک گروه از ماموران و دیپلومات‌های روسیه می‌شود که برای اشتراک وزیر خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل آمادگی می‌گیرند. قرار است این نشست با اشتراک نمایندگان ارشد کشورهای عضو سازمان ملل متحد در 20 ماه سپتمبر، در نیویارک برگزار شود.

نبنزیا در نامه‌ای که به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل فرستاده، گفته است که امریکا در چند ماه اخیر “همواره از دادن ویزا به برخی از نمایندگان روسیه برای اشتراک در نشست‌های این سازمان خودداری کرده است.”

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: “امریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل، مکلفیت‌های خود را به گونه جدی انجام می‌دهد. او افزود که سوابق ویزا، بر بنیاد قانون امریکا محرمانه است؛ بنابراین نمی‌تواند در موارد فردی اظهار نظر کند.”

بر بنیاد معاهده مقر سازمان ملل که میان امریکا و این سازمان در 26 جون سال 1947، به امضا رسیده است، امریکا مکلف است که به دیپلومات‌های خارجی اجازه دسترسی به سازمان ملل را بدهد، اما واشنگتن می‌گوید که نظر به دلایل «امنیتی، تروریزم و سیاست خارجی» ممکن است که در برخی موارد ویزا صادر نشود.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌افزاید: “ما هر سال روی صدها ویزا برای نمایندگان روسیه در سازمان ملل کار می‌کنیم. درخواست‌ها باید در اسرع وقت ارسال شوند تا از رسیدگی به موقع اطمینان حاصل شود.”

امریکا به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، چندین مقام بلندپایه این کشور از جمله سرگئی لاوروف، وزیر خارجه را تحریم نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا هم‌چنان یادآور شده است که “صدور ویزا به دلیل اقدامات غیرمجاز روسیه در برابر سفارت امریکا در مسکو، از جمله اخراج اجباری، کارمندان ما را کم‌تر کرده و بنابراین ظرفیت‌ ما را برای رسیدگی به درخواست‌های ویزا، محدود کرده است.”

امریکا برای دیپلومات‌های روسیه تعزیرات وضع نموده است که بدون اطلاع قبلی به مقامات واشنگتن، نمی‌توانند فراتر از 40 کیلومتر دورتر از نیویارک سفر نمایند.

واسلی نبنزیا هم‌چنان در نامه خود به آنتونیو گوترش نوشته است: “ما از شما می‌خواهیم که یک بار دیگر به مقام‌های امریکا تاکید کنید که باید فوراً ویزاهای درخواست شده همه نمایندگان روسیه و همراهان‌شان از جمله روزنامه‌نگاران روسی را صادر کنند.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x