صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ناسا فسیل‌های فضایی منظومه‌ی شمسی را با کاوشگر لوسی بررسی می‌کند

مهندسان ناسا فرآیند یکپارچه‌سازی فضاپیمای تازه‌ی این آژانس با نام لوسی را که طبق برنامه‌ریزی به بررسی سیارک‌های تروجان یا فسیل‌های فضایی می‌پردازد، به پایان رساندند و این مأموریت برای پرتاب در 10 روز آینده آماده می‌شود. پیک‌آفتاب: هنگامی که فضاپیمای لوسی طبق برنامه‌ریزی فعلی، 16 اکتوبر (24 میزان) در ساعت 13:04 (به وقت افغانستان) […]

مهندسان ناسا فرآیند یکپارچه‌سازی فضاپیمای تازه‌ی این آژانس با نام لوسی را که طبق برنامه‌ریزی به بررسی سیارک‌های تروجان یا فسیل‌های فضایی می‌پردازد، به پایان رساندند و این مأموریت برای پرتاب در 10 روز آینده آماده می‌شود.

پیک‌آفتاب: هنگامی که فضاپیمای لوسی طبق برنامه‌ریزی فعلی، 16 اکتوبر (24 میزان) در ساعت 13:04 (به وقت افغانستان) به فضا پرتاب شود، سفری را آغاز می‌کند که شبیه هیچ مأموریت دیگری نیست. در طول 12 سال این فضاپیمای سرگردان از کنار هشت سیارک عظیم که بیشتر آن‌ها در نزدیکی مشتری هستند، پرواز خواهد کرد.

دانشمندان این مأموریت، خود را دیرینه‌شناسان کیهانی می‌دانند و به همین دلیل مأموریت را بر اساس اسکلت معروف «لوسی» نامگذاری کرده‌اند که فصل تازه‌ای از تاریخ تکامل بشر را آشکار کرد.

فضاپیمای لوسی به دنبال گروهی از سیارک‌های تروجان است. این نوع سیارک‌ها قطعاتی فسیل-مانند هستند که از دوران شکل‌گیری سیاره‌ی مشتری باقی مانده‌اند و این غول گازی آن‌ها را در دو منطقه تحت حفاظت گرانشی خود جای داده است.

از روی زمین، سیارک‌های تروجان فقط به‌عنوان یکه‌های نوری دیده می‌شود و به همین دلیل مأموریت 981 میلیون دلاری لوسی ناسا، تلاشی برای مطالعه‌ی این فسیل‌های سیاره‌ای از نزدیک است.

«لوری گلیز» مدیر بخش علوم سیاره‌ای ناسا درباره‌ی این مأموریت گفت: «هر آنچه لوسی پیدا می‌کند، به ما سرنخ‌های مهمی درباره‌ی منشأ منظومه‌ی شمسی می‌دهد.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x