صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مولوی یعقوب: مخالفت با طالبان مخالفت با خداست

مولوی محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان، مخالفت با احکام دادگاه طالبان را خیانت به امارت اسلامی خوانده و گفته که هیچ مجرمی این‌جا در امان نخواهد بود. وزیر دفاع طالبان گفته که اگر «مخدوم عالم» مجرم باشد، خودم او را مجازات خواهم کرد.

مولوی محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان، مخالفت با احکام دادگاه طالبان را خیانت به امارت اسلامی خوانده و گفته که هیچ مجرمی این‌جا در امان نخواهد بود. وزیر دفاع طالبان گفته که اگر «مخدوم عالم» مجرم باشد، خودم او را مجازات خواهم کرد.

پیک‌آفتاب: مولوی محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان که در سفر به ولایات شمالی به سر می‌برد، به ولایت فاریاب رفته است. او در جریان تجمع هواداران امارت اسلامی در این ولایت گفته که دامن زدن به اختلافات، خیانت به امارت اسلامی است. او تاکید کرده که دامن زدن به هر نوع تفرقه قومی، زبانی، سمتی و ولایتی، خیانت به نظام و خیانت به دین است.

وزیر دفاع طالبان با اشاره به مشکلات اخیر ولایت فاریاب گفته که مخدوم عالم یک متهم است و توسط دادگاه امارت اسلامی بازداشت شده و در صورتی که مجرم شناخته شود، باید مجازات شود. او تاکید کرده که در نظام طالبانی هیچ مجرمی معافیت به دست نخواهد آورد و در صورتی که دادگاه مخدوم عالم را مجرم بشناسد، خودش او را مجازات خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که به تاریخ 23 ماه جدی، فاریاب شاهد تظاهرات‌های خشن و گسترده بود. این تظاهرات‌ها از سوی طالبان ازبیک‌تبار، در اعتراض به بازداشت مولوی مخدوم عالم، یک فرمانده مشهور ازبیک‌تبار طالبان راه‌اندازی شده بود. اعتراضات گسترده، شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب را از کنترل طالبان خارج ساخته بود. طالبان پشتون‌تبار خلع‌سلاح شدند و پرچم امارت پایین آورده شده بود.

مرکز فاریاب در کنترل طالبان ازبیک‌تبار

جنجال‌هایی که واکنش تند مقامات طالبان را در آن زمان به هم‌راه داشت. طالبان علاوه بر اعزام نیروهای ویژه به فاریاب و سرکوب اعتراضات، تهدید کردند که با معترضان به عنوان آشوب‌گر برخورد خواهد شد.

قاری فصیح‌الدین: شورش‌گران به شدت سرکوب می‌شوند

مولوی یعقوب، در بخشی از سخنان‌اش، مقامات پیشین را به تفرقه‌افکنی بین مردم متهم کرد و گفت که آن‌ها با وعده‌های دروغین مردم را فریب دادند تا به منافع شخصی‌شان دست یابند. او گفت: “سران احزاب، به خاطر منافع شخصی، ملت را به اقوام تقسیم کردند و بین آن‌ها اختلاف انداختند، یکی سپه‌سالار ازبیک شد و یکی سپه‌سالار تاجیک. وعده‌های دروغ دادند و مردم هم بدون آن‌که رفتار و تاریخ این افراد را ملاحظه کنند، چشم بسته به دنبال آنان روان بودند.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x