صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مولوی حنفی: پروسه اصلاحات در ساختار سیاسی ادامه دارد

حنفی: امارت اسلامی تلاش دارد تا حضور تمامی اقوام و اقشار را در حکومت تضمین نماید.

معاون دوم رییس الوزرای طالبان در نشست امروز مسکو، بر ادامه اصلاحات در ساختار سیاسی افغانستان تاکید کرده و گفته است که امارت اسلامی تلاش می‌کند تا حکومت همه شمول با حضور نمایندگان تمامی اقشار در ساختار سیاسی را بوجود آورد.

پیک‌آفتاب: مولوی عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس الوزرای طالبان در نشست امروز مسکو، بر ادامه اصلاحات سیاسی در ساختار سیاسی تاکید کرده، اما گفته که پروسه اصلاحات در نظام‌های سیاسی زمان‌گیر می‌باشد. به گفته‌ای حنفی، امارت اسلامی تلاش دارد تا حضور تمامی اقوام و اقشار را در حکومت تضمین نماید.

معاون دوم طالبان، به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان را نشانه‌ای از بازگشت اقتدار و حاکمیت ملی در افغانستان خوانده و ادعا کرده که طالبان در یک تحول تاریخی، توانستند افغانستان را از چنگ بی‌ثباتی و فساد نجات دهند. این مقام طالبان، ورود نیروهای طالبان به کابل را غیر مترقبه و خارج از برنامه خوانده و گفته که آنان به دلیل فرار رییس جمهوری پیشین، مجبور شده‌اند تا برای جلوگیری از هرج‌ومرج، در پانزدهم آگست وارد کابل شوند. او گفته که آقای غنی با فرار غیر مترقبه همه از جمله طالبان را غافلگیر کرده است.

حنفی افزوده که حکومت پیشین علی‌رغم ادعاها و تعهداتش در مجامع بین‌المللی، در امر مبارزه با فساد پیشرفتی نداشته و به گفته‌ای این مقام طالبان، سران حکومت قبلی از هر فرصتی برای زراندوزی و حیف و میل ثروت‌های ملی استفاده کرده است.

معاون دوم رییس الوزرای طالبان با اشاره به تسلط طالبان بر تمامی بخش‌های افغانستان، از جامعه جهانی خواسته تا حکومت آنان را به رسمیت بشناسند؛ زیرا انزوای افغانستان به نفع هیچ جهتی نیست. این مقام ارشد طالبان به جامعه جهانی وعده کرده که از جغرافیای تحت حاکمیت امارت اسلامی منافع هیچ کشوری تهدید نخواهد شد و آنها آماده هستند که روی تمامی نگرانی‌های جامعه جهانی گفتگو کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x