صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

معجزه طالبانی و توطئه پاکستانی؛ از حواشی سفر هیئت طالبان به پاکستان

"معجزه طالبانی! هیات طالبان در میدان هوایی کابل با طیاره آریانا به اسلام‌آباد پرواز می‌کند ولی در میدان هوایی اسلام‌آباد از طیاره پاکستانی پائین می‌شود."

اولین سفر امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان به پاکستان به عنوان مقام رسمی دیپلماتیک طالبان، خبر ساز شده است. متقی با هواپیمای آریانا پرواز کرد، اما با هواپیمای پاکستانی به زمین نشست.

پیک‌آفتاب: انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در مورد سفر متقی به پاکستان در تویترش نوشته است: “هیات بلندرتبه امارت اسلامی ساعت 4 عصر روز چهارشنبه 19 عقرب، از کابل به اسلام‌آباد روان شد.”

اما، ماجراها از آنجا آغاز شد  که طالبان عکسی از امیرخان متقی را منتشر کردند که گویا او با هواپیمای شرکت دولتی آریانا به پاکستان سفر کرده است اما تصاویری که رسانه‌های پاکستان از زمان فرود امیرخان متقی در میدان هوایی اسلام آباد، منتشر کردند نشان می‌دهد که او از یک هواپیمای کوچک پاکستانی پایین می‌شود.

یک کاربر در این خصوص نوشته: “معجزه طالبانی! هیات طالبان در میدان هوایی کابل با طیاره آریانا به اسلام‌آباد پرواز می‌کند ولی در میدان هوایی اسلام‌آباد از طیاره پاکستانی پائین می‌شود.”

ماجرای عجیب دیگر این سفر، نحوه استقبال امیرخان متقی در میدان هوایی اسلام‌آباد است. او از سوی پایین‌ترین مقام‌های دیپلماتیک پاکستانی استقبال شده است. این درحالی است که تنها چند هفته پیش هنگام ورود شاه‌محمود قریشی به میدان هوایی کابل، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان خود از او استقبال کرد.

این رفتارها از آنجا عجیب است که پاکستان ظاهراً حامی درجه یک طالبان در سطح بین‌المللی است و بسیاری از شهروندان افغانستان نقش پاکستان در تسلط طالبان بر افغانستان را برجسته می‌دانند. به باور بسیاری دیگر، طالبان دست نشانده‌ی اسلام‌آباد در کابل است.

از سویی هم، روز گذشته ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در کابل گفت که پاکستان صادق نیست. او گفت اسلام آباد زیاد وعده می‌دهد، اما به این وعده‌ها عمل نمی‌کنند.

مجاهد: پاکستان صادق نیست

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x