صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مشعل بن حمد آل ثانی: دانشگاهی آمریکایی افغانستان به قطر منتقل می‌شود

آل ثانی همچنان گفته است که بر اساس توافق میان دانشگاه آمریکایی افغانستان، بنیاد قطر و صندوق قطر برای توسعه، یک گروه از دانشجویان افغان تحصیلات عالی‌شان را در کشور قطر ادامه خواهند داد. روندی که آنان را قادر می‌سازد تا "بدون ترس و موانع"  به تعلیم و تحصیل ادامه دهند.

سفیر قطر در آمریکا می‌گوید که دانشگاه آمریکایی افغانستان به قطر منتقل می‌شود. آل ثانی در تویترش نگاشته است که دیدگاه قطر با ماموریت دانشگاه آمریکایی افغانستان “تعلیم و تحصیل برای آینده کشور و جهان” همخوانی دارد واز همین رو، پوهنتون نامبرده به دوحه پایتخت قطر منقل میشود.

پیک‌آفتاب: آل ثانی همچنان گفته است که بر اساس توافق میان دانشگاه آمریکایی افغانستان، بنیاد قطر و صندوق قطر برای توسعه، یک گروه از دانشجویان افغان تحصیلات عالی‌شان را در کشور قطر ادامه خواهند داد. روندی که آنان را قادر می‌سازد تا “بدون ترس و موانع”  به تعلیم و تحصیل ادامه دهند.

این دانشگاه در سال 2006 در کابل تأسیس شد و یگانه نهاد اکادمیک است که به گونه مدرن و غربی در افغانستان دانشجو تربیه می‌کند.

گروه طالبان در ماه اگوست سال 2016 در یک حمله مسلحانه بر این دانشگاه، دست کم 17 نفر را کشتند و تعدادی را زخمی ساختند.

اما تا کنون واضح نیست که چه تعداد از دانشجویان و کارمندان این دانشگاه بیرون شده، اما به گفته خانم شوارتز – عضو بورد رهبری این دانشگاه – در اواخر ماه اگست سالجاری حدود 50 دانشجو در حالی به بیرون از افغانستان انتقال داده شده اند که حدود 50 دانشجوی دیگر خودشان قادر شده اند که کشور را ترک کنند.

گفتنی است که گروه طالبان همچنان دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان “کیفن کینگ” آمریکایی و “تیموتی ویکس” استرالیایی را در ماه اگست سال 2017 از کابل ربودند و دوسال پیش در بدل رهایی شماری از اعضای این گروه، آنان را رها کردند.

آقای ثانی در حالی این خبر را اعلام می‌کند که قرار است دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی خصوصی افغانستان برای سمستر جدید خویش دانشجو جذب کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Khairudinkhairkhah
Khairudinkhairkhah
2 سال قبل

به نظر بنده یک سال حضوری تدریس شود بقیه آنلاین

تماس با ما: contactus@paikaftab.com
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x