صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مریم نواز: خان با قلدری از چوبه دار فرار می‌کند

عمران خان، نخست وزیر معزول پاکستان امروز چهارشنبه 6 اپریل، با نشر توییتی گفته است که مردم همیشه قوی‌ترین مدافعان حاکمیت و دموکراسی یک کشور هستند. مریم نواز نیز با نشر توییتی، عمران خان را قُلدر خطاب کرده است.

عمران خان، نخست وزیر معزول پاکستان امروز چهارشنبه 6 اپریل، با نشر توییتی گفته است که مردم همیشه قوی‌ترین مدافعان حاکمیت و دموکراسی یک کشور هستند. مریم نواز نیز با نشر توییتی، عمران خان را قُلدر خطاب کرده است.

پیک‌آفتاب: خان پاکستان افزوده است: “قوی‌ترین مدافعان حاکمیت و دموکراسی یک کشور همیشه مردم هستند. این مردم هستند که باید بیرون بیایند و این آخرین و بزرگ‌ترین حمله به حاکمیت و دموکراسی پاکستان که توسط یک نیروی خارجی از طریق تسهیل‌گران محلی، میرجعفرها و میرصادق‌ها، را خنثی کنند”.

در همین حال؛ مریم نواز، دختر نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان؛ عمران خان را قُلدر خطاب کرده و در توییتی نگاشته است: “جای تعجب نیست که عمران خان نمایشی دیدنی از کشور، قانون اساسی، سایر قوانین و رویه‌ها برای جلوگیری از بازداشت به نمایش گذاشت. قُلدرها همین کار را می‌کنند. اگر هر رهبر سیاسی دیگری این کار را می‌کرد، تا به حال به دار آویخته شده بود”.

این در حالی ا‌ست که پارلمان پاکستان، قرار بود روز یک‌شنبه درباره‌ طرح عدم‌ اعتماد به دولت عمران‌ خان رأی‌گیری کند. قاسم خان سوری، معاون رئیس پارلمان پاکستان اما این طرح را غیرقانونی خواند و مانع از رای‌گیری شد.

او گفته‌‌ بود حرکتی را که برای “تغییر رژیم” در نظر گرفته شده ‌بود رد کرده و “من این موضوع را به همه ملت تبریک می‌گویم”.

از سوی دیگر، احزاب مخالف عمران خان طرح استیضاح وی را به پارلمان این کشور ارائه کرده بودند. آنان عمران خان را به بی‌کفایتی در مدیریت اقتصاد و سیاست خارجی پاکستان متهم کرده و می‌گویند که او دیگر شایسته‌ ادامه‌ کار به عنوان نخست‌ وزیر نیست.

این احزاب هم‌چنین دولت عمران خان را متهم کردند که با استفاده از امکانات حکومتی، به سود نخست ‌وزیر مخلوع تبلیغ می‌کرده، اما شیخ رشیداحمد، وزیر داخله‌ پاکستان این اتهام را رد کرده ‌بود.

عمران خان، در نهایت پس از انحلال پارلمان توسط رئیس جمهور، از سوی کابینه پاکستان برکنار شد و گلزار احمد، رئیس پیشین دادگاه عالی پاکستان به طور موقت تا برگزاری انتخابات، مدیریت اجرایی کشور را در اختیار گرفت.

عمران خان، امریکا را به توطئه برای برکناری‌اش متهم کرده‌ و گفته است که او به دلیل سیاست خارجی مستقل، استقلال و عدم موافقت با ایجاد پایگاه خارجی در خاک کشورش، هدف توطئه برای برکناری قرار گرفته است. روسیه نیز گفته که خان به دلیل سفر به روسیه، هم‌زمان با آغاز حمله به اوکراین، با حمایت امریکا برکنار شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر کمیسیون انتخابات پاکستان، اعلام کرده که برگزاری انتخابات در این کشور، طی ۳ ماه آینده ممکن نیست.

کمیسیون انتخابات پاکستان: برگزاری انتخابات طی 3 ماه ممکن نیست

گلزار احمد، به حیث نخست وزیر موقت پاکستان از سوی عمران خان معرفی شد

پارلمان پاکستان به درخواست عمران خان منحل شد

نقشه ترور عمران خان خنثی شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x