صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مرز پل ابریشم در نیمروز بازگشایی شد

منابع محلی در ولایت نیمروز می‌گویند که گذرگاه مرزی افغانستان با ایران (پل ابریشم) پس از یک توقف طولانی، دوباره بازگشایی گردیده است.

منابع محلی در ولایت نیمروز می‌گویند که گذرگاه مرزی افغانستان با ایران (پل ابریشم) پس از یک توقف طولانی، دوباره بازگشایی گردیده است.

پیک‌آفتاب: منابع محلی طالبان می‌گویند، پل ابریشم که پس از درگیری‌های مرزی بین نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی بسته شده بود، روز گذشته 27 سرطان، دوباره بازگشایی گردیده است.

مفتی حبیب‌الله الهام، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت نیمروز می‌گوید: “روز گذشته هیئتی که از طرف اداره محلی نیمروز با مقام‌های ایرانی دیدار داشتند، پس از گفتگوها این پل به روی عموم رفت‌وآمد کنندگان و ترانزیت باز شد.”

در پی به قدرت رسیدن طالبان، تاکنون چندین‌بار نظامیان آنان با مرزبانان ایرانی درگیر شده‌اند و آخرین مورد هم روز 20 سرطان، مرزبانان دو طرف در ولسوالی «کنگ» با هم درگیر شدند.

درگیری طالبان با مرزبانان ایرانی در نیمروز

هم‌چنان در مرز اسلام‌قلعه نیز درگیری‌های مرزی میان طالبان و مرزبانان ایرانی بر سر کشیدن یک جاده به وقوع پیوسته بود. به دنبال آن مقامات ایرانی اعلام کردند که درگیری‌های مرزی ناشی از عمل‌کرد غیرحرفه‌ای طالبان است.

ایران: عملکرد غیرحرفه‌ای طالبان باعث تنش‌های مرزی می‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x