صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مدیر زندان زنان هرات از یک هفته به این‌سو ناپدید شده است

عالیه عزیزی در حكومت پيشين نیز مدیر زندان زنان هرات بود، پس از نزدیک به دو ماه بیکاری و خانه‌نشینی، روزی تماسی دریافت کرده که از او خواسته بود تا به وظیفه‌اش بازگردد. شخصی که با عالیه تماس گرفته بود، خود را یک مقام محلی طالبان معرفی کرد.

خانواده عالیه عزیزی، مدیر زندان زنان هرات می‌گویند که وی روز شنبه هفته گذشته به وظیفه‌اش رفته و دیگر به خانه باز نگشته است. به گفته اعضای خانواده عزیزی، تمامی ارتباطات او با خانواده قطع گردیده و تلاش‌های آنها برای ردیابی مدیر زندان زنان هرات بی‌نتیجه مانده است.

پیک‌آفتاب: خانواده عزیزی می‌گویند: آنها به فرماندهی پولیس و نهادهای مسئول اطلاع داده‌اند، اما تاکنون اقدام خاصی برای یافتن این عضو خانواده‌ای شان روی دست گرفته نشده است. پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که سارنوالان پیشین از سوی زندانیانی که به تازگی توسط طالبان از بند رها شده‌اند تهدید می‌شوند. بیشتر این سارنوالان درحال حاضر به شکل مخفی زندگی می‌کنند.

عالیه عزیزی در حکومت پیشین نیز مدیر زندان زنان هرات بود، پس از نزدیک به دو ماه بیکاری و خانه‌نشینی، روزی تماسی دریافت کرده که از او خواسته بود تا به وظیفه‌اش بازگردد. شخصی که با عالیه تماس گرفته بود، خود را یک مقام محلی طالبان معرفی کرد. این شخص به عالیه گفته بود که نظم جدید برقرار شده و مانند گذشته در بخش زنان در زندان هرات، به کار او به عنوان مدیر نیاز دارند. این مقام طالبان به عالیه عزیزی گفت به کار بازگردد چون آنان کارمند زن ندارند و نگهداری زنان زندانی بدون همکاری او ناممکن است. عالیه در حاکمیت طالبان نیز حدود یک ماه انجام وظیفه کرد، اما از روز شنبه گذشته تا کنون ناپدید است.

یک همکار سابق عالیه عزیزی گفته که مقام‌های محلی طالبان از سرنوشت او اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. مشخص نیست که عالیه عزیزی را چه کسی ربوده است. برخی گمانه‌زنی‌ها این است که او از سوی زندانی‌های سابق که طالبان از زندان‌ آزاد شده‌اند، او را ربوده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x