صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

مجاهد: به هیچ کشوری اجازه‌ اجرای عملیات نظامی و استخباراتی در افغانستان را نمی‌دهیم

مجاهد: خبرها مبنی بر حمله امریکا از حریم هوایی پاکستان به خاک افغانستان را شایعه است و به هیچ کشوری اجازه مداخله بر خاک افغانستان را نمی‌دهیم.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته که حملات گروه داعش در کشور را قابل کنترول است. آقای مجاهد، خبرها مبنی بر حمله امریکا از حریم هوایی پاکستان به خاک افغانستان را شایعه خوانده و گفته، به هیچ کشوری اجازه مداخله بر خاک افغانستان را نمی‌دهیم.

پیک‌آفتاب: برخی رسانه‌ها به تازگی گزارش داده‌اند که امریکا تلاش دارد با استفاده از خاک پاکستان در افغانستان عملیات نظامی و استخباراتی خود را اجرا کند. در این گزارش‌ها به نقل از مقامات امریکایی آمده بود که با پاکستان به توافقاتی در این زمینه نزدیک شده‌اند. هرچند امریکا به صورت رسمی در این مورد چیزی نگفته، اما برخی مقامات پاکستانی گفته بودند که چنین توافقاتی حقیقت ندارد.

با این همه، ذبیح الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان امروز در حاشیه یک نشست خبری در کابل، به این گزارش‌ها واکنش نشان داده است. آقای مجاهد گفته که این شایعه بود و پاکستان نیز در سطح بلند آن را رد کرده است. او در عین حال گفته که اگر چنین توافقی صورت گرفته باشد، تاسف بار خواهد بود. آقای مجاهد افزوده که طالبان به هیچ کشوری اجازه مداخله مستقیم و یا غیرمستقیم بر خاک کشور را نمی‌دهد.

مجاهد همچنین، از جلوگیری حملات گروه داعش و بازداشت افراد آن خبر داده و گفت که آنها در تعقیب این گروه هستند. این در حالی است که اخیراً حملات و فعالیت گروه داعش در مناطق مختلف افزایش یافته و این گروه مسئولیت چندین حمله خونین بخصوص علیه هزاره‌ها را برعهده گرفته است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x